سیاسی و اجتماعی

اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفظ و آبادانی موقوفات

اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفظ و آبادانی موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای حفظ موقوفات نسبت به انتخاب امین اقدام شده است، افزود: انتخاب امین موقوفات در شهرها و روستاهایی که دارای موقوفه هستند باعث احیای وقف و موقوفات و پرداخت مال‌الاجاره موقوفات خواهد شد.

وی افزود: انتخاب امین موقوفات در شهرها و روستاهایی که دارای موقوفه هستند، یکی از عوامل احیای وقف و موقوفات و پرداخت مال‌الاجاره است.

کرمی با اشاره به اهداف اجرای طرح امین در اوقاف گفت: درآمدزایی برای موقوفاتی که درآمدی ندارند از اهداف اجرای طرح امین موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اتخاذ تمهیدات لازم به منظور حفظ و آبادانی موقوفه مورد اشاره با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه محل و پیگیری و وصول مطالبات جاری و معوق از مستأجران با نظر حوزه اوقافی مربوطه از جمله اقداماتی است که امین موقوفات انجام می‌دهد.

وی گفت: قانون به اوقاف اجازه نصب امین برای موقوفات را داده است و وجود مباشر و امین برای موقوفات سبب بهره‌ وری بیشتر موقوفات می‌شود.

تنظیم و ارائه صورتحساب و اخذ مفاصاحساب سالانه، احقاق حقوق موقوفه و طرح و تعقیب دعوی مطروحه و در صورت لزوم انتخاب وکیل یا مشاور حقوقی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی و نیز رعایت غبطه وقف، شناسایی رقبات و تثبیت مالکیت موقوفه و اخذ سند مالکیت، انجام عملیات مالی و نگهداری اصل اسناد هزینه و ثبت و نگهداری اموال منقول موقوفه از وظایف امین موقوفات است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا