اقتصاد

استان زنجان پیشرو در مقاوم سازی مسکن های روستایی  

استان زنجان پیشرو در مقاوم سازی مسکن های روستایی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری  بیش از دو هزار خانوار از تسهیلات  ۱۰۰ میلیون تومانی طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بهره مند شدند.

رضا خواجه ای افزود:  از مجموع ۴۲۳۰ فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی از محل اعتبارت سال ۱۴۰۰، ۲ هزار فقره تسهیلات یعنی معادل ۴۷ درصد در بانک ها انعقاد قرارداد شده است.

وی تاکید کرد:  با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد ۵درصد تاسقف۱۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی  گامی مثبت در کاهش بروز خسارتهای زمان بحران و سوانح طبیعی می باشد.

خواجه ای تصریح کرد: در سطح استان زنجان، ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی و تا به امروز ۵۱ هزار واحد مسکونی روستایی برابر با ۵۵ درصد، توسط بنیاد مسکن استان مقاوم سازی شده است که با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی ، این میزان افزایش می یابد.

وی گفت: زنجان از حیث مقاوم سازی مسکن های روستایی جزو استان های پیشرو کشور محسوب می شود به طوری که در این زمینه از متوسط  کشوری بالاتر است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا