پزشکی و سلامت

برخورد قانونی با ۱۲ سالن زیبایی و پوست بدون مجوز در سال جاری

برخورد قانونی با ۱۲ سالن زیبایی و پوست بدون مجوز در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، در هفتمین روز از آذر ۱۴۰۰ ،دکتر محرمی رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای هماهنگی استان زنجان در نشستی مطبوعاتی به گفتگو در راستای اهداف سازمان با خبرنگاران استان پرداخت.

در این نشست دکتر محرمی با اشاره به هدف سازمان برای ارتقای سواد سلامت،گفت:برای محقق شدن این امر همراهی و همکاری اصحاب رسانه و صداوسیمای زنجان نقش مهمی خواهد داشت .

وی با اشاره به مناسب سازی ساختمان های پزشکان ،افزود:مشکلات این ساختمان در سطح کلان است که ارتباطی هم به سازمان نظام پزشکی ندارد گرچه در این راستا با هماهنگی های صورت گرفته قرار براین است که یک شهر سلامت و یا دهکده سلامتی ایجاد شود تا مراکز درمانی در یک جا تجمیع پیدا کند .

وی در راستای کارتخوان های پزشکان اینگونه ابراز کرد: قبول داریم برخی از پزشکان از کارتخوان استفاده نمیکنند ودر استان زنجان پزشکانی که کارتخوان ندارند به اندازه تعدادانگشتان دست است و معمولا پزشکینِ تک تخصصی هستند .

دکتر محرمی با بیان این نکته که نسخه های الکترونیکی دارای مشکلات سیتمی است،اظهار کرد :باتوجه به مشکلات سیستمی سامانه نسخه الکترونیکی ،نمیتوان از این خدمات در امر پزشکی به صورت تمام و کمال استفاده کرد .

رئیس نظام پزشکی استان زنجان با بیان ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی ،افزود:هدف پرورش نیروی متخصص و کاربردی است و در این امر کیفیت آموزش و ارائه خدمات در اولویت قرار دارد و در پذیرش دانشجو سازمان مداخله ای ندارد اما در بحث تربیت و آموزش تصمیم گیری میکند.

محرمی با اشاره به فعالیت های سالن های زیبایی که بدون مجوز فعالیت های زیبایی و پوست و مداخلات درمانی انجام می دهند ،اضافه کرد:در سال ۱۴۰۰،دوازده مرکز آرایشگاه و مطب که فعالیت های پوست و زیبایی و مداخلات درمانی انجام می دهند اما حضور پزشک در آن ثابت نبود ،برخورد تعزیراتی صورت گرفت و مراحل قانونی طی شد.

خبرنگار : نرگس محمودی کد۴۶۳۶

۱۴۰۰/۰۹/۰۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا