فرهنگ و هنر

مجموعه «چهل برگ» برگزیده سومین دوره کتاب سال شد

مجموعه «چهل برگ» برگزیده سومین دوره کتاب سال شد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مجموعه غزل‌ «چهل برگ» رضا اسم‌خانی از آثار مکتوب تولید شده در حوزه هنری زنجان برگزیده سومین دوره کتاب سال استان شد.

گفتنی است، در آئین اختتامیه سومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان که روز سه‌شنبه دوم آذرماه ۱۴۰۰ ازسوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند.

طبق فراخوان منتشره آثار منتشر شده مؤلفان و پدیدآورندگان در حوزه زنجان‌شناسی در تمام حوزه‌ها و همچنین آثاری که برای نخستین ‌بار در سال ۱۳۹۹ با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده بودند، می‌توانستند در سومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان شرکت کنند که با پایان داوری سومین دوره جایزه کتاب سال زنجان و بر طبق رأی داوران پنج کتاب چاپ شده در این دوره حائز عنوان برگزیده کتاب سال زنجان شدند که یکی از این آثار مجموعه غزل «چهل برگ» رضا اسم خانی بود که در سال ۱۳۹۹ با حمایت معنوی حوزه هنری استان زنجان توسط انتشارات شانی چاپ و منتشر شده بود.

این کتاب شامل چهل مورد از اشعار سروده شده در سال‌های اخیر است که در دو بخش با موضوع آزاد می‌باشد که شامل سی مورد غزل‌ و ده مورد از اشعار آیینی تقدیم به اهل بیت و ائمه اطهار است.

کتاب‌های «فسیل، مفاهیم و کاربردها» اثر دکتر نصرالله عباسی، «سیز نجه» اثر زهیر محمدی، «مراقبت‌های دارویی» اثر محسن کمالی و  «علم تمرین (بدنسازی و طراحی تمرین برای مربیان و ورزشکاران)» اثر علی گرزی، از دیگر آثاری بودند که به عنوان برگزیدگان سومین دوره کتاب سال استان زنجان معرفی شدند. همچنین کتاب‌های «ماه عسل در تیمارستان» اثر محمدعلی خامه‌پرست، «اهمیت بالینی پروتیین‎های پلاسما» اثر علی اوسط ملتی، «گفتگوهایی در باره تاریخ» اثر حمیدرضا محمدی، «سربسته» اثر محمدعلی استجلو و «ترجمه و تبیین مفردات راغب» اثر سید عباس حسینی شایسته تقدیر شناخته شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا