اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

دانش اموزان قشر مهمی از شهروندان هستند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، شهردار زنجان با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط شهرداری در مدارس گفت: در اندازه وسع و توان شهرداری لیکن در صورت نیاز خارج از سقف تکالیف آماده همکاری با آموزش و پرورش هستیم چرا که دانش اموزان قشر مهمی از شهروندان هستند.
دکتر علیرضا فیروزفر در نشست صمیمی شهرداری و شورای اسلامی شهر با اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن استناد به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با سند تحول آموزش و پرورش اظهار کرد: حضرت آقا امسال از اجرایی نشدن این سند ابراز نارضایتی کرده و چند جمله نکته‌دار در این باره فرمودند.
وی با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری درباره اجرایی نشدن این سند و اتفاقات پیش آمده در نتیجه این موضوع گفت: امروز نتیجه عدم توجه به موضوع را در رفتار نوجوانان می‌بینیم، چون به راحتی مجذوب وعده‌های دشمن می‌شوند و این یعنی ما درست عمل نکرده‌ایم.
فیروزفر با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر و کف خیابان در واقع هشداری برای مسئولین در ارتباط با توجه بیشتر به سند تحول آموزش و پرورش است، افزود: باید از این اتفاقات درس بگیریم.
شهردار زنجان در ادامه به احساس تکلیف شهرداری در مقابل آموزش و پرورش و جامعه دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: ما مسئولیت مهمی در این باره داریم و گاها با درک برخی از مسائل بدون اینکه تکلیف شود؛ سعی می‌کنیم در بحث مدارس و آموزش و پرورش وارد عمل شویم.
وی با اشاره به آمادگی شهرداری در کمک به آموزش و پرورش افزود: نمونه بارز این موضوع آماده سازی و پاک سازی و زیبا سازی و همچنین رنگ آمیزی و دیوارنگاری مدارس بود که در ابتدای سال تحصیلی انجام شد.
فیروزفر در ارتباط با آمادگی شهرداری برای برف روبی مدارس نیز گفت: گاها مشاهده می شود که در برخی مدارس که دارای محوطه آفتاب گیر نیستند برف و یخ ماه ها در حیات باقی مانده و موجب بروز مشکلاتی برای دانش آموزان می‌شود که در این زمینه نیز شهرداری آماده همکاری است.
وی تاکید کرد که مهمترین نکته همکاری بین سازمان فرهنگی شهرداری و اموزش و پرورش است که باید با برنامه ریزی دقیق پیگیری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا