اخبار ویژهاقتصاد

پایانه صادراتی زنجان، حامی و سرمایه‌گذار شرکت‌های دانش‌بنیان

در رویداد زیتون، 120نفر دانشجو، استاد دانشگاه و کشاورز شرکت کننده در رویداد حضور دارند که پایانه صادراتی به عنوان پشتیبان، سرمایه‌گذار و حامی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان زنجان در حاشیه رویداد زیتون در جمع خبرنگاران، گفت: رویداد زیتون برای اولین بار در سطح کشور و با هدف رفع مشکلاتی چون محیط زیست، پساب، بسته‌بندی، بازار‌ رسانی برگزار می شود.
عبدالله اسماعیلیان با اشاره به اینکه از بین ایده ها، بهترین ایده حمایت می شود، افزود: تاکنون در استان زنجان متولی از طریق بخش خصوصی که کارهای بازار‌رسانی، صادراتی و اقدامات مربوط به کشاورزی را مدیریت کند، وجود نداشت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پایانه صادراتی در سال گذشته به بهره برداری رسید،اظهار داشت: هاب صادراتی محصولاتی کشاورزی زنجان فروردین ماه به افتتاح و بعد از آن به مرحله بهره‌برداری رسید.
وی تصریح کرد: ما سعی داریم تا چالش‌هایی که در حوزه صادرات، بازار‌رسانی داخلی وجود دارد را احصا کنیم تا به وسیله ایده‌های نو این چالش‌ها را حل نموده و به نحوی تبدیل کنیم که در فرایند اجرا مشکلی وجود نداشته باشد.
مدیرعامل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان زنجان گفت: رویداد زیتون بعد از گیلاس و زردآلو، سومین رویدادی است که در این محل برگزار می‌شود و محوریت امسال نیز همان رویداد زیتون بود.
اسماعیلیان با اشاره به اینکه رویداد زیتون برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: با برگزاری رویداد زیتون، ۱۲۰نفر دانشجو، استاد دانشگاه و کشاورز شرکت کننده در رویداد حضور دارند که پایانه صادراتی به عنوان پشتیبان، سرمایه‌گذار و حامی شرکت‌های دانش‌بنیان است.
وی با اشاره به اینکه هاب صادرات محصولات کشاورزی حلقه واسط بین تولید تا بازاررسانی است، افزود: در رویداد گیلاس نیز دو ایده ارائه شد و ایده دهنده تسهیلات ۴ میلیارد تومانی دریافت کرد و به مرحله تولید اقتصادی که نوع خاصی از کود برای درختان میوه بود، رسید.
اسماعیلیان با اشاره به اینکه نمایشگاه صادرات به روسیه اقدام جدیدی است، گفت: در نمایشگاه صادرات به روسیه به جای اینکه ما با نمونه محصولات خود سراغ مشتری خارجی و داخلی برویم، مشتری سراغ ما آمد.
اسماعیلیان با بیان اینکه بیشترین همکاری با روسیه می‌باشد، اظهار داشت: روسیه، ارمنستان، عراق، پاکستان، عمان جزو شرکت‌کنندگان در نمایشگاه صادرات به روسیه هستند.

خبرنگار: نرگس محمودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا