فرهنگ و هنرسیاسی و اجتماعی

اجرای ویژه برنامه دو پنجره همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی

اجرای ویژه برنامه دو پنجره همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی، با موضوع اهمیت و توجه بیشتر به امر مطالعه و پژوهش در بین کودکان و نوجوانان و نقش آن در پیشرفت تحصیلی و در نهایت آثار آن در بهتر زندگی کردن اشاره کرد.

علیرضا نوری گفت: برنامه‌های این هفته با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه برگزار می‌شود.

وی افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان و اولیاء تربیتی، به اهمیت مطالعه و کتابخوانی، توجه ویژه به فعالیت‌های کتاب محور در طول هفته کتاب، تقویت علاقه و انگیزه برای مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان و اولیاء تربیتی، آشنا کردن کودکان و نوجوانان با کتاب‌های خوب، جلب توجه افکار عمومی به مطالعه و کتابخوانی و اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه را از دیگر اهداف این هفته دانست.

نوری با اشاره به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته کتاب گفت: برگزاری مسابقه فرهنگی و هنری کتابخوانی با عنوان حال خوش خواندن، تولید فیلم ۹۰ ثانیه‌ای معرفی کتاب دوست داشتنی من (ویژه کودکان نوجوانان)، ساخت و ارسال تصاویرعروسک شخصیت‌های کتاب مورد علاقه (ویژه کودکان و نوجوانان)، قصه‌گویی، معرفی کتاب، معرفی نویسندگان و شاعران و مصاحبه به صورت گروهی یا تک نفره با مشارکت و همکاری کانون‌های آذربایجان شرقی و اردبیل از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: بازدید و تجلیل از مروجان کتابخوانی، معرفی مربیان فرهنگی استان برای معرفی کتاب در برنامه‌های صدا و سیمای استان زنجان،اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های کتاب محور در مراکز کانون استان (به صورت مجازی و حقیقی)و برگزاری جشن ویژه کتاب از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته کتاب است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: اجرای فعالیت‌های کتاب محور توسط کتابرسانان سیار استان در مدارس، فضاسازی موضوعی مراکز، برگزاری جلسات انجمن قصه‌گویی با موضوع بازآفرینی قصه‌های کهن برای مربیان مراکز و علاقمندان به قصه‌گویی واجرای ویژه برنامه فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان توسط کتابرسانان سیار برای کانون اصلاح و تربیت هم از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با هفته کتاب اجرایی می‌شود.

وی افزود: اجرای برنامه های نقد و بررسی کتاب در گروه‌های مجازی توسط مراکز کانون استان از جمله اجرای ویژه برنامه دو پنجره (نقد داستان و شعر) زمان نیز به مناسبت هفته اجرایی می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا