اقتصاد

آغاز خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در زنجان از اول خرداد ماه سالجاری آغاز شده و ۵ مرکز آماده دریافت کلزا کشاورزان زنجانی است.
ولی اله زمانی در تشریح جزئیات خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در زنجان، اظهار کرد: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان زنجان از اول خرداد آغاز و تا پایان مردادماه امسال ادامه خواهد داشت و ۵ مرکز خرید در استان برای این امر در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه اولین محموله دانه‌های روغنی کلزا در مرکز خرید شهرستان طارم خریداری شده است، تاکید کرد: ۴ مرکز خرید دیگر در شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده، صائین قلعه و زنجان با توجه به برداشت محصول آماده خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا کشاورزان خواهند شد.
زمانی در رابطه با نرخ خرید هر کیلوگرم دانه‌های روغنی کلزا در استان زنجان، خاطرنشان کرد: نرخ خرید دانه‌های روغنی کلزا در این استان از کشاورزان زنجانی، ۲۲ هزارتومان است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود خرید دانه روغنی کلزا در استان زنجان در مرز ۴۵۰ تن قرار گیرد، افزود: بیشترین خرید دانه‌های روغنی کلزا در مرکز خرید شهرستان خرم‌دره و خدابنده انجام می‌شود.
این مسئول توضیح داد: دانه‌هایی روغنی خریداری شده از کشاورزان استان زنجان به کارخانه‌های روغن‌کشی فرستاده می‌شود و با توجه به قیمت بالا و خرید تضمینی سطح زیر کشت محصول کلزا هر سال افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا