سیاسی و اجتماعی

بازنگری طرح هادی روستاها در دوره ۱۰ ساله پس از تهیه  

بازنگری طرح هادی روستاها در دوره ۱۰ ساله پس از تهیه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، طرح های هادی روستاهایی که نیازمند به بازنگری هستند باید متناسب با نیازها و خواسته روستاییان مورد تجدیدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: هر ساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی ها در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد.

رضا خواجه ای  ادامه داد: با توجه به اتمام افق ده ساله طرح هادی برای ۳۲۴روستا طرح بازنگری تهیه شده  و هم اکنون نیز تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری ۲۴۷ روستا می باشد که در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.

وی با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی روستایی نقش به سزایی در توسعه این جوامع دارد که با اجرای آن مهاجرت به شهرها کاهش خواهد یافت، تصریح کرد:این طرح‌ ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان، با تاکید اینکه، تاخیر در بازنگری این طرح باعث افزایش قیمت زمین در روستا، مهاجرت به شهرها برای سکونت و مشکل در ارایه خدمات دستگاه ها می شود،یادآور شد: تلاش می‌شود جمعیت ساکن در مناطق روستایی حفظ شود و به تقاضاهای جدید برای زمین و مسکن در این مناطق پاسخ مثبت داده شود، به همین منظور موضوع بازنگری در طرح‌های هادی مطرح می‌شود.

خواجه ای یادآور شد: طرح هادی روستاها در دوره ۱۰ ساله پس از تهیه آن بازنگری می شود تا نیازهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه ریزی لازم براساس نیازهای جدید انجام شود  که می توان گفت؛  تهیه این طرح  ظرفیت‌های توسعه‌ای و مزیت‌های سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا