سیاسی و اجتماعی

هدف ما ارائه خدمت در چارچوب قانون است

هدف ما از این جلسه رفع مشکلات و موانع در مسیر ارائه خدمت هرچه بهتر به مردم در چهار چوب قانون است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری زنجان درجلسه مشترک شورای قضایی و انتظامی استان زنجان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای فرماندهی انتظامی استان گفت : خداوند در آیه ۲۵ سوره حدید معیار را برای جامعه امروز قانون معرفی میکند تا با این کار به عدالت عادت کنند و از محتوای این آیه شریفه به رویکرد پیشگیری توجه شده و بایستی به مردم و جامعه قانون تبیین شود و در ایجاد امنیت و آرامش مردم ما مسئولیت داریم .
عالیترین مقام قضایی استان با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف اظهار داشت: اول تذکر داده شود اما اگر افرادی در مراتب بعدی قانون را رعایت نکنند و در جامعه قانون شکنی کنند و باید با هنجار شکنان برابر قانون برخورد شود، افزود : معیار قانون است و افراد نباید از قانون عدول کنند و کسانی که اقدام به هنجار شکنی میکنند، اعمال قانون خواهند شد .
صادقی نیارکی تمسک به قرآن کریم را حلال مشکلات جامعه برشمرد و گفت: با تمسک به قرآن که نقشه راه هست هیچ وقت شکست نخواهیم خورد و در جمهوری اسلامی هیچ بن بستی نداریم .
رئیس شورای قضایی استان بر حمایت قانونی و قضایی از نیروی انتظامی و ظابطین در اجرای ماموریت‌های محوله تاکید کرد و افزود: اجرای دستورات قضایی و ماموریت های نیروی انتظامی بدون حمایت قضایی میسر نیست و هدف ما از این جلسه رفع مشکلات و موانع در مسیر ارائه خدمت هرچه بهتر به مردم در چهار چوب قانون است .
رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر برخورد قاطع با سارقین و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه از تشکیل کمیته مشترک قضایی و انتظامی جهت پیگیری پرونده های مهم در استان خبر داد .
صادقی نیارکی با اشاره به مطالبه مردم از مسئولان قضایی در دیدارهای عمومی در مساجد در ماه مبارک رمضان برای برخورد با هنجارشکنان و برهم زنندگان نظم عمومی جامعه گفت : هم افزایی و همکاری نزدیک میان نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در رفع معضلات و مسائل بسیار موثر است نباید میان این دو مجموعه جدایی وجود داشته باشد تا مبادا کار مردم روی زمین بماند ، توجه به رضایتمندی جامعه ماموریت مشترک قضایی و انتظامی است که این امر مستلزم یک اراده قوی و مشترک قضایی و انتظامی می باشد.
در ادامه این جلسه سردار طراقیه فرمانده انتظامی استان زنجان ضمن خیر مقدم به مسئولان قضایی و مدیران سازمانهای تابعه قوه قضاییه در استان زنجان از تشکیل جلسه مشترک قضایی و انتظامی در هر ۳ ماه سال خبر داد.
وی افزود : هدف از برگزاری این جلسه مشترک را در جهت هم افزایی و بررسی مشکلات جامعه با حضور اعضای شورای قضایی و انتظامی استان بیان کرد.
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه با تلاش شبانه روزی همکاران اقدامات خوبی در حوزه های مختلف انجام شده و استان زنجان در برخی از این حوزه ها رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرده است.
طراقیه با تاکید بر این موضوع که نزدیک به ۲ هزار ماموریت برای نیروی انتظامی محول شده که انجام وظایف و ماموریت‌ها توسط ضابطین بدون حمایت قضایی ممکن نیست و ما نیازمند قاطع قضایی هستیم.
گفتنی است، در ابتدای این جلسه معاونین فرماندهی انتظامی استان گزارشی از اقدامات و برنامه های سال جاری ارائه کردند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا