اقتصاد

بهره‌برداری از نیروگاه ۱۱۷ کیلوواتی دانشگاه کار خرمدره

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از آغاز تولید انرژی نیروگاه خورشیدی ۱۱۷ کیلوواتی دانشگاه کار خرمدره خبر داد.
رامین کاظمی با اعلام این‌که این نیروگاه توان تولید ۱۷مگاوات‌ساعت برق در ماه را دارد گفت: خوشبختانه با مساعدت ریاست دانشگاه خرمدره و نگرش درست این واحد دانشگاهی به تولید انرژی و افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه کار، این نیروگاه طراحی، ساخت و وارد مدار شد.
کاظمی با اشاره به افزایش روزافزون مصرف انرژی و درخواست برق در سطح کشور عنوان کرد: سالیانه مصرف انرژی در کشور با افزایشی …. درصدی روبروست و برای جبران ناترازی تولید و توزیع باید نیروگاه‌های جدیدی احداث شود و بهترین راه‌کار نیز افزایش تعداد نیروگاه‌های تولید پراکنده است که با هزینه کمتر و سریع‌تر به بهره‌برداری می‌رسند.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: با توجه به روزهای آفتابی پرتعداد در طول سال زنجان یکی از استان‌های مستعد برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است و همچنین شرایط آب و هوایی و دمای مطلوب بازدهی نیروگاه‌ها خورشیدی در این استان از میانگین کشوری بالاتر است و باید با برنامه‌ریزی به سوی افزایش نیروگاه‌های خورشیدی گام برداریم.
رامین کاظمی نیروگاه ۱۱۷کیلوواتی دانشگاه کار خرمدره را سومین نیروگاه بزرگ خورشیدی استان برشمرد و افزود: این نیروگاه پس از نیروگاه ۷مگاواتی ابهر و نیروگاه ۲۰۰کیلوواتی روستای دوسران سومین نیروگاه بزرگ خورشیدی استان است که با بهره‌گیری از ۲۱۶ پنل ۵۴۵ واتی و یک دستگاه اینورتر ۱۰۵کیلوواتی طراحی و اجرا شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا