اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

لزوم استفاده از تکنولوژی در حفاظت از اراضی ملی

لزوم استفاده از تکنولوژی در حفاظت از اراضی ملی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در آیین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: از زمان تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان زنجان سانتی متری به پرونده تصرف اراضی ملی زنجان اضافه نشده است.

مسعود بیات منش گفت: مجموعه یگان حفاظت ملی زمین و مسکن در استان زنجان فعالیت و اقدامات خوبی را طی چند سال گذشته انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه اداره راه و شهرسازی متولی حفاظت و نگهداری املاک دولتی در داخل محدوده شهرها و در حریم شهرها هستند و در راستای حراست از این اراضی باید از تصرفات جلوگیری کنیم، اظهار کرد: از زمان تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان زنجان تاکنون سانتی متری از اراضی ملی به پرونده تصرفات اضافه نشده است و این یگان در نگهداری و حراست از اراضی ملی پیگیر بوده و از تصرفات ممعانت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه فرمانده سابق یگان حفاظت ملی زمین و مسکن در این استان شبانه روز برای حفاظت از اراضی ملی تلاش کردند، گفت: در کشور بحث زمین خواری و تصرفات به یک پدیده مخرب تبدیل شده ولی حضور این یگان برکات خوبی را به دنبال داشته است.

بیات منش با بیان اینکه موضوع ضابط قضایی یک حمایت قضایی از همکاران یگان حفاظت ملی زمین و مسکن است، ابراز داشت: تحقق این مهم قدرت و اعتبار همکاران در یگان را افزایش می‌دهد و فعالیت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص ورود به جلوگیری از زمین خواری بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اهمیت دادن به حمایت قضایی از یگان باعث می‌شود تا خادمین در حوزه املاک و مسکن خیال شان راحت باشد، ابراز داشت: این مهم امنیت خاطری برای اداره کل راه و شهرسازی استان است تا دغدغه حفاظت از اراضی را نداشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: طی سه سال گذشته فرمانده سابق یگان حفاظت ملی زمین و مسکن در استان شبانه روز برای حفاظت از اراضی ملی تلاش کردند و به صورت متعهدانه و دسوزانه برای حفاظت از اراضی بی وقفه فعالیت کردند.

بیات منش بر لزوم استفاده فرمانده جدید یگان حفاظت ملی زمین و مسکن استان از تجربیات فرمانده سابق این یگان تاکید کرد و بیان داشت: مهدی باقری از افسران توانمند و نام آشنای نیروی انتظامی بوده و اشراف کامل به استان دارند.

وی بر لزوم تکمیل شدن فرآیند حفاظت فنی و استفاده از ابزار تبلت و تکنولوژی در حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد مشخص این اداره اضافه شدن کارشناسان حقوقی و نقشه بردار در چارت یگان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه چابکی در حوزه فنی و حقوقی در بخش خصوصی زیاد است، گفت: چابکی در حوزه فنی و حقوقی در سیستم اداری وجود ندارد و در این میان می‌توان با تمهیداتی از ظرفیت شرکتهای انتظامی که در استان وجود دارد در مباحث حقوقی از توانمندی آنها استفاده کرده و بحث بازنگری در شرح خدمات شرکتها اتفاق بیفتد.

بیات منش بر لزوم تقویت هم افزایی و استفاده از توان یگان در دفاع از پرونده‌ها استفاده شود تاکید کرد و گفت: باید از توان یگان در دفاع از پرونده‌های تصرف اراضی ملی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم این یگان در بحث پیشگیری و رفع تصرف و حفاظت از اراضی دولتی بتواند موفق عمل کند، افزود: با توجه به گستردگی اراضی در استان شناخت این اراضی سخت بود ولی با تشکیل یگان، حراست و حفاظت روند شناخت اراضی تقویت شده و باید این مهم بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا