اقتصاد

پیگیر افزایش تسهیلات پروژه‌های ملی مسکن هستیم

پیگیر افزایش سقف تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: با تمام توان پیگیر افزایش سقف تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستیم و مکاتبات لازم با وزارت راه و شهرسازی انجام شده و در این خصوص از ظرفیت نمایندگان مجلس هم استفاده شده است.
اصغر اسماعیلی به دیدار با تعدادی از متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن طی روز شنبه نهم اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت:خوشبختانه با حضور استاندار از نزدیک در جریان خواسته ها و مشکلات متقاضیان قرار گرفتیم. 
وی با بیان اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن با برنامه ریزی و با نیروهای متخصص و توانمند وارد کار شدیم،ابراز داشت: پروژه‌های مختلف در شرق و غرب زنجان شروع شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه حجم بزرگی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان به تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر زنجان احداث می‌شود، ابراز داشت: از این تعداد بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در شرق زنجان و هشت هزارو ۵۰۰ واحد هم در غرب زنجان در دست ساخت است.
اسماعیلی، میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن را بیش از ۴۳ درصد اعلام کرد و گفت: پروژه‌هایی هم در زنجان بیش از ۷۰  درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در این میان بخشی ازپروژه  m۶ که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارد به متقاضیان اعلام شده و ۱۵ روز فرصت داده شده واریزی‌ خواسته شده را تکمیل تا ۶۴ واحد تحویل متقاضیان شود.
اسماعیلی تاکید کرد: خوشبختانه ۱۹۲ واحد مسکونی از پروژه برکت  هم در شهر زنجان قبل از عید به متقاضیان تحویل داده شد.
علت تفاوت قیمت‌ها در شروع پروژه‌ها است
وی با بیان اینکه در این دیدار چهره به چهره متقاضیان نسبت به تفاوت قیمت پروژه‌های نهضت ملی مسکن سوال داشتند، گفت: علت تفاوت قیمت‌ها در شروع پروژه‌ها است و در این میان پروژه‌ای که سال ۹۹ شروع شده با پروژه‌ای که سال ۱۴۰۰ شروع شده متفاوت است و همچنین شاهد تورم سالانه هستیم و به تبع آن قیمت تمام شده هم بالا خواهد بود و همچنین میزان مساحت هم در افزایش قیمت تمام شده دخیل است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه با تمام توان پیگیر افزایش سقف تسهیلات از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان هستیم، تاکید کرد: مکاتبات لازم با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و در این خصوص از ظرفیت نمایندگان مجلس هم استفاده شده تا نسبت به افزایش سقف تسهیلات در مجلس همراهی و همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.
خواسته های متقاضیان به وزارت راه و شهرسازی انتقال داده شده است
اسماعیلی تصریح کرد: همچنین  کاهش سود بانکی تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن از گزینه های اصلی ما برای تسهیل شرایط خانه دار شدن متقاضیان می باشد که در این میان مکاتبات لازم از طریق استانداری و وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.
وی گفت: در این میان متقاضیان  هم بر این امر مهم اذعان داشته باشند افزایش سقف تسهیلات از دست ما خارج است و استانی نیست و یک بحث ملی است و برای تحقق این دو خواسته متقاضیان مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان،استاندار و نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند تا آورده متقاضیان کاهش یابد و متقاضیان مشکلی نداشته باشند. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه استان زنجان در اجرای نهضت ملی مسکن در سطح کشور جلوتر است، افزود: متاسفانه پیشرو بودن باعث شده مشکلات را زودتر از سایر استان‌ها لمس کنیم ولی خواسته‌های متقاضیان را با جان و دل به مجموعه وزارت راه و شهرسازی انتقال می دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا