پزشکی و سلامتاخبار ویژه

افزایش اختلالات ناشی از سلامت روان بعد از کرونا

افزایش اختلالات ناشی از سلامت روان بعد از کرونا

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، نماینده سازمان جهانی در ایران در بهداشت اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان که  یکشنبه ۹ آبان ماه در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه براساس آمار سازمان جهانی بهداشت، تعداد افرادی که از اختلالات ناشی از سلامت روان رنج می‌برند در سالیان اخیر افزایش یافته، یادآور شد: بعد از شیوع کرونا، این آمار افزایش بیشتری یافته است.

دکتر سیدجعفر حسین افزود: این جشنواره پیام امید و تعامل دارد و این مدل پیام‌ها هستند که در این برهه زمانی می‌توانند به ما کمک کنند و درواقع همه این موارد بر مقوله بهداشت روان تاکید دارند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه ما در این رویداد خواستیم توجه تصمیم‌گیران را به مقوله اختلالات روانی جلب کنیم، افزود: مقوله اختلالات روانی ناشی از پاندمی مهم است و اختلالات روانی در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر حسین با اشاره به تاریخ طولانی و فرهنگ بسیار غنی ایران خاطرنشان کرد: انگ اجتماعی مقوله دیگری بود که در این جشنواره به آن توجه شده است و این موضوع مختص جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا به این مهم توجه می‌شود و نگاه آینده‌گرایانه به ما نشان داد که این موضوع بسیار مهم است و سیاست‌گذاران باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا