دین و مذهب

برگزاری مراسم احیا شب های قدر در امامزادگان شاخص

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت :همچون سالهای قبل ،امسال نیز ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان ، میزبان اجرای طرح ضیافت بهاری از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۲ اردیبهشت سال‌جاری هستند.
وی اظهار داشت: این طرح برنامه های مختلفی مثل اقامه نمازهای جماعت در اوقات سه گانه ، برگزاری مراسم تحویل سال جدید ، اجرای مراسمات دعا و نیایش و جزخوانی قرآن کریم و استقرار روحانیون برای پاسخگویی به سوالات مردمی و ارائه مشاوره و اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان ، اهدای سبد کالا به خانواده های کم درآمد و برپایی سفره های افطار ساده را شامل می شود.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: در همین راستا با فرا رسیدن سالروز ضربت خوردن و شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام ، مراسم عزاداری و احیای شب های قدر به همین مناسبت در امامزادگان و بقاع متبرکه ، با حضور سخنرانان و مادحین و دعاخوانان مطرح برگزار خواهد شد.
وی افزود: از عموم مردم عزیز استان دعوت می کنیم ضمن رعایت اصول بهداشتی ، به همراه خانواده در این اماکن مقدس حضور بهم رسانده و از فرصت بهره گیری از رحمت و برکات خداوند متعال در این شب‌های سرنوشت ساز استفاده کنند.
وی ادامه داد: حسینیه اعظم ، زینبیه اعظم ، امامزاده سید ابراهیم(ع) امامزاده محمد حاج سیران در شهرستان زنجان، بقعه حضرت قیدار نبی (ع) و امامزاده ابراهیم ع سجاس در شهرستان خدابنده ،امامزادگان هاشم و عوف (ع) شهر آببر طارم ،امامزاده یعقوب (ع) صائین قلعه و امامزاده اسماعیل (ع) در شهرستان ابهر میزبان زائران و روزه داران ماه مبارک رمضان در شب‌های قدر هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا