فرهنگ و هنر

موزه باستان‌شناسی مردان نمکی تجهیز و مرمت شد

موزه باستان‌شناسی مردان نمکی تجهیز و مرمت شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: تجهیز و مرمت موزه باستان‌شناسی مردان نمکی به پایان رسید و درهای این موزه از روز یکشنبه به روی مخاطبان باز می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، امیر ارجمند گفت: این پروژه با همکاری و مشارکت نزدیک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، بنیاد هنکل، دانشگاه و موزه بوخوم آلمان با هزینه ۱۲ میلیارد ریال اجرا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: مرمت و کف سازی، تعمیر لمبه های سقف، ساماندهی تاسیسات الکتریکی، اجرای سیستم تهویه VRF،  تعمیر و رنگ‌آمیزی در و پنجرهای موزه مردان نمکی، از اواسط تیرماه آغاز  و امروز به پایان رسید.

وی اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای این طرح را هویت بخشی، شکل‌دهی و تبدیل کردن آن به موزه‌ای مناسب  برای مردان نمکی  چهرآباد و اشیای کشف‌شده از این معدن است.

ارجمند گفت: با مشارکت بنیاد هنکل، دانشگاه و موزه بوخوم آلمان همچنان ساماندهی مخزن و مجموعه مردان نمکی، مرمت اشیای کشف‌شده و تجهیز سایر بخش‌های موزه ذوالفقاری همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تصریح کرد: عمارت ذوالفقاری بنایی تاریخی با معماری بومی، در دوطبقه با دیوارهای بلند و سقف‌های لمبه کاری شده باوجود مردان نمکی که بی‌نظیرترین مومیایی‌ها در دنیا هستند ارزشی مضاعف پیداکرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا