سیاسی و اجتماعی

شرکت ملی پست یکی از رایج‌ترین روش‌های ارسال کالا می باشد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،زهره متینی متصدی باجه اداره پست شهرستان زنجان با بیان اینکه یکی از امن‌ترین و رایج‌ترین روش‌های ارسال سریع کالا، ارسال آن با استفاده از خدمات شرکت ملی پست است،گفت:در حال حاضر، بسیاری از افراد برای ارسال سریع کالاهای خود به داخل و یا خارج کشور از آن بهره می ‌برند. شرکت ملی پست ایران از۴ روش ارسال کالا (عادی،ویژه،پیشتاز.سفارشی) استفاده می کند.
متینی افزود: در پست ویژه مرسولات قبل از ساعت ده صبح فردا تحویل پست در مقصد شده تا در بین گیرندگان توزیع گردد، البته به شرطی که فرستنده مرسوله را قبل از ساعت ده صبح تحویل داده باشد و با لغو پروازها لغو مواجه نشود.
وی با اشاره به اینکه سریع‌ترین سرویس پستی ارسال کالا، سرویس پست پیشتاز است تصریح کرد: مرسوله با استفاده از این روش، در سریع‌ترین زمان ممکن و غالبا در بازه زمانی ۲۴ الی ۷۲ ساعته به دست مشتری می‌رسد.
متصدی باجه اداره پست شهرستان زنجان ،پست سفارشی را رایج‌ترین سرویس پستی عنوان کرد و افزود : یکی از ویژگی‌های اصلی آن، پست سریع مرسوله است. و مشتری با استفاده از این سرویس پستی می‌تواند مرسوله خود را بین ۳ تا ۷ روز کاری، درب منزل، تحویل بگیرد.
متینی در پاسخ به علت برگشت مرسولات پستی عنوان کرد:مرسولات پستی به دلایلی مانند نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مکان گیرنده ، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و غیره احتمال دارد که توزیع نشده و به فرستنده مرسوله بازگشت داده شود.
متصدی باجه اداره پست شهرستان زنجان با اشاره به اینکه داخل یک نامه چه چیزهایی می توان قرار داد گفت:بر اساس قوانین پستی مرسولات نامه باید صرفا حاوی اسناد، مدارک و مکاتبات باشد و قرار دادن هر نوع شی و کالا در ارسال مرسوله پستی به عنوان کالای ممنوعه پستی شناخته می‌شود.
وی با بیان اینکه از مردم تقاضا داریم برای ارسال مرسوله از پاکت استاندارد شرکت پست (لفاف دار)استفاده نمایند خاطر نشان کرد:مردم برای ارسال مرسوله از پاکت های غیر استاندارد مانند (پاکت عروسی، پاکت آزمایش و…) استفاده نکنند.
متینی با بیان اینکه برای ارسال برخی از کالاها باید مجوز از سازمان ها و ارگان های دیگر کسب شود عنوان کرد:موجودات زنده، مواد مخدر،مجلات مد ،مشروبات الکلی از جمله موارد ممنوعه ارسال پستی است.
متصدی باجه اداره پست شهرستان زنجان افزود:نوشتن کد پستی ،ازمهمترین نکات قابل توجه است که باید درموقع آدرس نویسی رعایت گردد. این کد ۱۰ رقمی ،اختصاص به یک مکان خاص دارد وبرای سرعت ،دقت وصحت در ارسال مرسولات ،از آن استفاده می شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا