اخبار ویژهدین و مذهب

برگزاری طرح ملی اوقات فراغت در ۲۵۰ کانون مساجد

طرح ملی اوقات فراغت در 250 باب از کانون های مساجد استان زنجان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان از برگزاری طرح ملی اوقات فراغت تابستانی در ۲۵۰ باب از کانون های مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود هشت هزار نفر از اعضای کانون های مساجد استان از این برنامه ها بهره مند شوند.
محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان عصر امروز در آیین افتتاحیه طرح ملی “مسجد، کانون نشاط” که در مسجد امام علی(ع) کانون فرهنگی هنری کمیل زنجان برگزار شد با اشاره به وجود ۳۸۴ باب کانون فرهنگی هنری مساجد با عضویت بیش از ۱۴ هزار نفر در استان زنجان اظهار کرد: از این تعداد ۵۸ درصد کانون روستایی و ۴۲ درصد شهری هستند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل بیماری همه گیر کرونا از سال ۹۷ امکان برگزاری آیین افتتاحیه اوقات فراغت در کانون های مساجد فراهم نبود، یادآور شد: امسال مراسم افتتاحیه اوقات فراغت با عنوان طرح ملی “مسجد، کانون نشاط” به میزبانی کانون فرهنگی هنری کمیل مسجد امام علی (ع) و با حضور جمعی از اعضای کانون های مساجد زنجان اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه سامانه بچه های مسجد بستری را برای ثبت کلاس های تابستانی فراهم کرده است، گفت: در پی رایزنی های انجام شده با آموزش و پرورش مقرر گردیده اطلاعات مربوط به کلاس های تابستانی کانون های مساجد در سامانه نورینو ثبت شود تا دانش آموزان نیز به اطلاعات این کلاس ها دسترسی داشته باشند.
اسلامی با اشاره به کلید واژه ایمان و امید که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند، گفت: بچه های مسجد روحیه ایمان و امید را در جامعه گسترش دهند.
وی به اعلام آمادگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد در راستای حمایت از طرح های تحکیم خانواده و فرزندپروری اشاره کرد و افزود: امسال دوره آموزشی زوج های جوان در شهرستان ابهر اجرا خواهد شد.
اسلامی در ادامه از برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در سه رده سنی و ۱۰ رشته خبر داد و گفت: مهلت شرکت در این مسابقه قرآنی تا پایان تیرماه امسال و از طریق سامانه بچه های مسجد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا