پزشکی و سلامت

زنجان در مبارزه با کرونا یکی از سرآمدهای کشور بود

زنجان در مبارزه با کرونا یکی از سرآمدهای کشور بود

به گزارش پایگاه خبری آسمان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: اگر رشد می‌خواهیم، اگر در دنیا عدالت می‌خواهیم، اگر رفاه و آسایش می‌خواهیم، باید به سلامت روان توجه کنیم و این یکی از وظایف همه دستگاه‌ها و حکومت‌هاست.

حجت‌الاسلام محرم‌علی شیرمحمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان که صبح یکشنبه ۹آبان در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران برگزار شد، اظهار کرد: استان زنجان در مقوله مبارزه با کرونا یکی از سرآمدهای کشور بود و انتظار داریم دوستان وزارتخانه و دیگر بخش‌ها این مهم را لحاظ کنند.

وی با اشاره به بخشی دیگر در بحث سلامت روان تصریح کرد: موضوع مهمی که همیشه از آن مغفول شدیم، این است که، آن خدایی که آفریننده بشر است و رزومه و بروشور استفاده از آن موضوع مهم را به بشر داده، و متخصص‌ترین، بهترین و برگزیده‌ترین بندگانش را به آن اختصاص داده، مقوله روان و سلامت روان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: در بحث سلامت روان، خداوند بالاترین تکیه‌ش بر بینایی است، یعنی آنچه که دیده می‌شود چه از حیث چشم ظاهری چه چشم باطنی.

حجت‌الاسلام شیرمحمدی افزود: خدا دو نشانه برای خودش قید کرده یکی نشانه‌های درونی است و تمام احکام و معارف توحیدی اسلام از اول نبوت که با آفرینش بشر همراه بود، از آدم علیه السلام تا حضرت محمد ص و بزرگان و اندیشمندان می‌گویند که این مسیر سه حالت دارد، یکی دستوراتی که این معارف به ما می‌گوید و دوم آن موردی که ما عمل می‌کنیم، ولی مغز و هسته این میوه آن چیزی است که شما می‌بینید که مربوط به عرفاست. لذا، دیدن نقش اساسی در سلامت دارد.

با بیان اینکه:چه بسا در بهترین امکانات باشیم ولی آرامش نداشته باشیم، یادآورشد: ما همیشه یاد گرفتیم در قالب کلمات خوب حرف بزنیم، ولی یاد نگرفتیم خوب توجه کنیم و آنهایی که از این عرصه خاکی و از این دنیا یادی و چیزی برای خود به جا گذاشته‌اند، شک نکنید که اینها درد سلامت روان داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا