فرهنگ و هنر

تولید و پخش بیش از ۱۷هزار دقیقه برنامه در راستای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید  

تولید و پخش بیش از ۱۷هزار دقیقه برنامه در راستای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به برگزاری شکوهمند کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان تصریح کرد: گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران میهن، همان درس آموزی از شهیدان و بازخوانی آموزه های وحی و توحید و نکوداشت ارزش های بنیادین انسانی است.

لطیفی افزود: رنگ و بوی ایثار و شهادت باید در جامعه گسترش یابد و برای این مساله باید معارف ناب دفلع مقدس و ادبیات مقاومت با روش های خلاقانه و زبان هنر به نسل‎های جدید بیان شود.

رئیس رسانه استانی با اشاره به تمهیدات انجام گرفته درخصوص فضاسازی رسانه ای این کنگره گفت: از اواسط سال۱۳۹۸ کمیته رسانه و ارتباطات کنگره در صداوسیما آغاز بکار کرد و با برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی با مبادی ذیربط سازمان برابر برنامه ریزی انجام شده، به انجام وظیفه پرداخت.

وی افزود: شبکه اشراق با تولید و پخش برنامه های مانند طلیعه عشق، ایثار جلوه لری، نشانه ها، همسنگر، تله فیلم تنهایی یوسف، مستند های راه ناتمام، سرداران کردستان و والدین شهداء، تله تاتر نجات اربیل، تقویم عزت، سریال فاخر صبح آخرین روز، خط شکن لر روایتی و دهها عنوان برنامه دیگر با پوشش رسانه ای کامل اجلاسیه نهایی کنگره که با سخنرانی سرلشگر سلامی، فرمانده سپاه پایداران انقلاب اسلامی برگزار شد مجموعا ۷۶۰۵ دقیقا برنامه تولید و پخش نمود.

همچنین شبکه استانی صدا هم در قالب ویژه برنامه هایی مانند مقاومت حماسه سی، عشق مدرسه سی، مسابقه۰۲۴، کتاب صوتی جرعه آخر، بغض خیس، دریادلان، مدرسه عشق، خاکریز، میهمانی لاله ها، سی سردار، ایثار مکتبی، ققنوس، صنوبران سبز و روایت شیدایی همچنین تمام برنامه های روتین در مجموع به مدت ۷۹۰۲ دقیقه به پوشش این رویداد ملی پرداخت.

رادیو نمای مرکز هم با اختصاص بخش های ویژه کنگره، به انتشار تصاویر ارسالی مخاطبان و سرود های حماسی دوران دفاع مقدس پرداخت.

مدیرکل مرکز در خصوص برنامه های معاونت اطلاعات و اخبار هم گفت: تولید و پخش۳۸۷ عنوان گزارش و آیتم خبری ویژه بمدت۹۳۳دقیقه ره آورد همکاران بخش های خبری در خصوص پوشش رویدادهای مرتبط با کنگره بود.

وی اضافه کرد: کمیک موشن شهید شهریاری، ۵ مورد موشن گرافی سرداران شهید، اینفوگرافیک آمار و اطلاعات دفاع مقدس، مستند های آرشیوی ، ۱۲ مورد روزنگار، تیزر، ۳ ویدئو، ۵پادکست و ۱۰۰مورد بازنشر تولیدات سیما و صدا بمدت۵۷۹ دقیقه بخشی از فعالیت همکاران معاونت فضای مجازی مرکز در این ایام بود.

رئیس رسانه استانی با اشاره به برنامه زنده اجلاسیه نهایی گفت: چند روز قبل از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره، همکاران واحد های مختلف مرکز برابر برنامه ریزی انجام شده با استقرار واحد سیار تلویزیونی، واحد سیار رادیویی، واحد سیار ارتباطات ماهواره ایsng، خطوط پشتیبان فیبر نوری و استقرار اکیپ های پرتابل خبری و تولیدی، علاوه بر پخش زنده این مراسم معنوی از شبکه اشراق بستر لازم جهت بهره مندی هم میهنان را از طریق شبکه های سراسری یک، خبر و شما و شبکه های استانی آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی، اردبیل ، بوشهر و قزوین محیا نمودند.

وی در پایان با اشاره به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین برگزاری کنگره درمهرماه سالجاری تصریح کرد: معظم له ضمن تقدیر از مردم استان، بر این نکته تاکید داشتند که این کنگره پایان راه نیست و ابتدای مسیر مهمی است که باید یاد شهدا را  همیشه در جامعه جاری و ساری کند و رسانه استانی هم در لبیک به منویات ایشان ، همچون گذشته راهبرد اصلی خود را در این مسیر متعالی قرار داده و بیش از پیش در این راستا تلاش خواهد کرد .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا