پزشکی و سلامت

تغییرات مدیریتی جزء لاینفک همه جوامع می باشد

تغییرات مدیریتی جزء لاینفک همه جوامع می باشد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مراسم معارفه معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در دانشکده پزشکی  با بیان اینکه هدف و تلاش ما این است، تا حدی که امکان دارد کمبودها را جبران کنیم و با جذب منابع بیشتر، فشار را از روی دانشگاه و واحدهای مختلف برداریم، گفت: قطعا با توجه به محدودیت‌های موجود چاره‌ای جز صرفه‌جویی حداکثری در تخصیص و هزینه‌کرد منابع نداریم.

دکتر حسن بختیاری با بیان اینکه تغییرات مدیریتی جزء لاینفک همه جوامع و وجود دیدگاه‌های مختلف مدیریتی، امری طبیعی است اظهار کرد: جامعه براساس تغییراتی که ایجاد می‌شود و در هر دوره‌ای ممکن است یک دیدگاه بپسندیده شود و در برهه دیگر دیدگاه دیگر اقبال پیدا کند و لذا، متناسب با این اقبال جامعه، تغییرات مدیریت کلان صورت می‌گیرد و براساس دیدگاه و برنامه‌هایی که وجود دارد، این تغییرات اتفاق می‌افتد.
وی تصریح کرد: هر دیدگاه مدیریتی یکسری اولویت‌ها و برنامه‌هایی دارد و این برنامه‌ها موفق نمی‌شود مگر اینکه مجریانی باشند که ضمن هماهنگ بودن با آن برنامه‌ها، به آن‌ها اعتقاد هم داشته باشند و این به مفهوم حذف سایرین نیست.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه قطعاً در تغییرات مدیریتی افرادی هستند که در سیستم‌های مختلف شاید نظرهای میانه‌ای داشته باشند و بتوانند با سیستم‌های مدیریتی مختلف کار کنند افزود: قطعاً باید چنین تغییراتی برای اجرای برنامه‌های دولتی که روی کار آمده و به مردم قول داده و مردم هم به آن دولت اعتماد کردند، انجام گیرد. تغییرات هم قطعا یکی از مسائل مهم است و به مفهوم رد و یا قبول کسی نیست و در واقع یک دوی امدادی است.
به گفته دکتر بختیاری وضعیت دانشگاه با زحماتی که روسا و مدیران متحمل شدند قابل مقایسه با گذشته نیست و درحال حاضر دانشگاه دارای رشته‌های تخصصی، فوق تخصصی و تحصیلات تکمیلی است و این پیشرفت‌ها یک شب اتفاق نیفتاده بلکه حاصل زحمات بسیاری از عزیزان است و لذا، انصاف و مروت حکم می‌کند که قدردان زحمات همه آنها باشیم و هستیم.
وی ویژگی‌های مدنظر خود برای معاون توسعه را؛ صداقت، پاکدستی، درستکاری، عدلت در رفتار و تصمیم‌گیری و حساسیت به بیت‌المال و حق‌الناس برشمرد و افزود: این ویژگی‌ها، امتیازات، توان اجرایی، سابقه مدیریتی و آشنایی به قوانین و مقررات را در شخص دکتر صادقی یافتم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: معاونت توسعه از معاونت‌های کلیدی دانشگاه است، خروجی و تخصیص منابع همه واحدها و جذب نیروی انسانی، همه در معاونت توسعه اتفاق می‌افتد و همه واحدهای دانشگاه برای مسائل مالی و اداری ناگزیر از تعامل با این معاونت هستند. در نتیجه الزام داشت که برای این معاونت حساسیت ویژه داشته باشیم.
دکتر بختیاری خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به سابقه مدیریتی دکتر صادقی داشته باشیم می‌بینیم که در تغییرات سیاسی، به نوعی در همه مدیریت‌ها حضور داشتند و این حضور جدای از مسائل اعتقادی، ناشی از نظردهی بدون غرض و گرایش سیاسی است و به همین خاطر، ایشان در همه دولت‌ها مقبولیت داشتند و در همه جریان‌های سیاسی به نوعی از حضور ایشان استفاده شده است.
وی با بیان اینکه بخاطر تحریم‌ها و مشکلات موجود، وضعیت خیلی از دستگاه‌ها ازجمله دانشگاه در حوزه مسائل مالی به‌سامان نیست تصریح کرد: این شرایط کار شبانه‌روزی و مجاهدت می‌خواهد و در این راستا، امیدوار هستیم از مرحله گذار به سلامت عبور کنیم و در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتر کشور، استان و دانشگاه باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا