اقتصاداخبار ویژه

اوقاف در دخل و خرج امامزاده‌ها دخالت آن‌چنانی ندارد

اوقاف در دخل و خرج امامزاده‌ها دخالت آن‌چنانی ندارد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همه نذورات امامزادگان با حضور هیئت امنا جمع‌آوری می‌شود.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به  جمع‌آوری نذورات، افزود: اگر ضریح امامزاده دو قفله باشد یکی از این قفل‌ها دست هیئت امنا و دیگری دست اوقاف است و موقع غبارروبی هر دو مجموعه باید باید با هم حضور داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که نذورات جمع‌آوری شده امام‌زاده با شناسه مختص، وارد حساب امام‌زاده می‌شود، گفت: حق برداشت این نذورات نیز با خود هیئت امنا است و تا هیئت امنا تایید نکند، اوقاف حق برداشت ندارد.

به گفته‌ی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، منابع نذورات تسهیم شده است و ۴۰ درصد از این نذورات صرف امور عمرانی ، ۱۵ درصد برای امور مدیریتی ، ۲۵ درصد هزینه‌های جاری ، ۵ درصد تبلیغاتی و ۵ درصد نیز قرآنی است.

حجت‌الاسلام کرمی افزود: ۱۰ درصد از این منابع نیز حق تولیت سازمان است که وقتی به اوقاف نیز پرداخت می‌شود، به طرق مختلف دوباره به سمت امامزاده‌ها بازگردانده می‌شود.

وی با بیان این که اوقاف در دخل و خرج امامزاده‌ها دخالت آن‌چنانی ندارد گفت: تا هیئت امنا درخواست وجه نکند، ما حق برداشت از این پول را از امامزادگان نداریم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا