سیاسی و اجتماعی

۷۶ درصد مشترکین خانگی برق خوش مصرف هستند

۷۶ درصد مشترکین خانگی برق خوش مصرف هستند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرشرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: ۳۱۷ هزار و ۲۷۶ مشترک در سطح مناطق شهری و روستایی این استان مشمول طرح برق امید  شدند و این انرژی را رایگان مصرف کردند.بهره‌مندی بیش از ۳۱۷ هزار زنجانی از برق رایگان

علیرضا علیزاده افزود: این طرح در کنار دیگر طرح‌های تشویقی به منظور اصلاح الگوی مصرف و تغییر نگرش مصرف کنندگان برق ، برای ایجاد انگیزه و تشویق مشترکان خانگی اجرایی شده است.

وی گفت: از ابتدای آبان ماه سال گذشته تا پایان شهریور ماه امسال در سطح استان زنجان یک میلیون و ۹۳۵ هزارو ۳۷۷ هزار قبض در بخش خانگی صادر شده است که از این تعداد ۳۱۷ هزار و ۲۷۶ مشترک از برق رایگان بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان افزود: برای این مشترکان کم مصرف بیش از ۲۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال تخفیف در هزینه برق اعمال شده است.

به گفته علیزاده ، از یک میلیون و ۹۳۵ هزارو ۳۷۷ هزار قبض در بخش خانگی ۱۳۳ هزارو ۸۵ مشترک پرمصرف و ۱۳۲ هزار و ۴۰۱ مشترک نیز خوش مصرف هستند.

وی خاطرنشان کرد: مشترکان خانگی با رعایت راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق می توانند با کاهش میزان مصرف خود در فصل تابستان به کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت و در فصل های دیگر سال کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در ماه به گروه مشترکان کم مصرف ملحق شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: ۱۹۹ هزارو ۲۴۳ مشترک شهری و ۱۱۸ هزارو ۳۳ مشترک روستایی استان از نخستین روز آبان سال گذشته تا پایان شهریور ماه سالجاری کم مصرف بوده اند.

علیزاده خوش مصرف های شهری را ۹۵۰ هزار و ۳۱۳ و روستایی را ۳۷۰ هزار و ۸۸ مشترک برشمرد و افزود: ۹۰ هزار و ۱۹۹ مشترک شهری و ۴۲ هزار و ۸۸۶ مشترک روستایی پرمصرف ثبت شده اند.

وی گفت: بیش از ۷۶ درصد مشترکان در بخش خانگی خوش مصرف ، بیش از ۱۸ درصد کم مصرف و نزدیک به هشت درصد نیز پرمصرف بودند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: طرح برق امید بهره وری اقتصادی ، فرهنگ‌ سازی مدیریت مصرف و تاثیر مثبت محیط زیستی را به دنبال دارد و مشترکان کم مصرف علاوه بر پرداخت نکردن هزینه برق مصرفی ، با صرفه جویی انرژی به بخش های مولد صنعت ، تولید و کشاورزی منطقه کمک قابل توجهی می کنند.

علیزاده اظهار داشت: در طرح برق امید ضمن حفظ سهم آیندگان از انرژی کشور و کاهش آلاینده های محیط زیست ، می توان از محل کاهش مصرف در بخش های صنعتی ، تولیدی ، کشاورزی و سرمایه گذاری در بخش های ضروری کشور بهره مند شد.

وی اضافه کرد: همه مشترکان خانگی می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت برق امید www.bargh-omid.ir   مراجعه کنند و همچنین با بهره گیری از اپلیکیشن موبایلی برق من که قابل دانلود از سایت برق امید و کافه بازار می باشد، از جایگاه فعلی مصرف خود مطلع شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا