سیاسی و اجتماعیاخبار ویژه

باید تعداد پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال‌احمر را افزایش دهیم  

باید تعداد پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال‌احمر را افزایش دهیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه بازدید از پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال‌احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت:  ۵۶۵ پایگاه  امداد و نجات جاده ای در کشور داریم که باید با حمایت دولت این تعداد به یکهزار پایگاه افزایش یابد.

باقر محمدی به موضوع اموزش نیروهای امداد در پایگاه های جاده ای اشاره کرد و افزود: لازمه پیشرفت ایجاد آموزش های مناسب و راهبردی است.

وی ادامه داد: سالانه باید علاوه بر اینکه باید آموزش را به روز کنیم با توجه به فناوری و تکنولوژی در تجهیزات امدادی، آموزش های متناسب با تجهیزات را نیز برای امدادگران ارائه دهیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: این مقوله مهم در برنامه ریزی های این سازمان قرار دارد تا آموزش را به روز کرده و بهترین استفاده از آن را داشته باشیم.

محمدی از فعالیت ۵۶۵ پایگاه امداد و نجات جاده ای در سطح کشور خبرداد و اظهارداشت: سالانه آمادگی این پایگاه های برای پاسخ دهی در حوادث و سوانح را داریم که امدادرسانی های مورد نیاز را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به بالا بودن حوادث و سوانح در کشور نیازمند افزایش تعداد پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال‌احمر هستیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: این مهم مستلزم کمک و حمایت دولت در تجهیزات، منابع انسانی، اقلام مورد نیاز انبارها و اقلام تخصصی است تا در اختیار هلال احمر قرار گیرد.

محمدی به عملیات های امدادی هلال احمر اشاره کرد و گفت: هلال احمر بر اساس قانونی که در مدیریت بحران تعریف و تعیین شده موظف است در حوادث و سوانح ورود پیدا کرده و وظیفه امداد و نجات را بر عهده دارد.

وی یادآوری کرد: تیم های عملیاتی هلال احمر در سطح استانها و شهرستانهای کشور سازماندهی شده و در چند سال اخیر نیز به موقع و کوثر امدادرسانی کرده ایم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت:  در بحث لجستیک به لحاظ خودرویی مشکلاتی داریم که با پیگیری های انجام شده در تلاش برای رفع این مشکل هستیم با این بخش را نیز به روز کنیم.

محمدی به وضعیت انبارهای امدادی هلال احمر اشاره کرد و افزود: در حفظ و نگهداری این انبارها اقدامات قابل توجهی شده که توانستیم این مکان ها را شارژ  و اقلام مورد نیاز را دپو کرده تا امدادرسانی مطلوب محقق شود.

وی ادامه داد: با توجه اینکه وضعیت جغرافیایی و سوق الجیشی زنجان ویژه است می توانیم از آن به عنوان مرکز لجستیک  استفاده کنیم چرا که با هفت استان کشور همسایه بوده و در حوادث و سوانح بهترین کمک رسانی انجام انجام می شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: استان زنجان به لحاظ کیفیت نیروی انسانی مطلوب است اما به کمی با کمبود مواجه است و نواقص موجود نیز با کمک هلال احمر مرکز رفع خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا