فرهنگ و هنراخبار ویژه

آثارصوتی و تصویری سالهای دفاع مقدس همانند گنجینه تاریخی است

آثارصوتی و تصویری سالهای دفاع مقدس همانند گنجینه تاریخی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان پاسداشت و نشر ارزش های متعالی دفاع مقدس را وظیفه دینی و ملی دانست و تصریح کرد: بهره گیری از آن معارف ناب و بی نظیر، مستلزم برنامه ریزی دقیق، عالمانه و هوشمندانه است و می طلبد که از همه ظرفیت های هنری و رسانه ای دستگاه های درگیر در دفاع مقدس برای تبیین و معرفی آن استفاده شود.

رئیس رسانه استانی تکمیل و حفظ آرشیو منابع ارزشمند صوتی و تصویری سالهای دفاع مقدس را بعنوان گنجینه تاریخی ذی قیمت عنوان کرد و گفت: مسلما اهمیت انجام این کار در سال‌های آینده بیشترمشخص می شود و نسل‌های آینده میهن اسلامی با دیدن تصاویر این گنجینه ارزشمند به  حماسه‌سازی‌های نسل‌های گذشته خود افتخار می‌کنند.

مدیرکل مرکز با اشاره به برنامه ریزی گسترده صداوسیمای استان برای برگزاری باشکوه کنگره شهدا و برگزاری جلسات متعدد در حوزه های مختلف برنامه سازی تصریح کرد: بیش از ۶۸۰۰ دقیقه برنامه در حوزه های مختلف در دست تولید و پخش است که از اهم آنها می توان به ۱۷۰۰دقیقه برنامه ضبط شده از خانواده معظم شهدا، تله فیلم تنهایی یوسف، قاب عاشقی، مجموعه مستد راه ناتمام، تله تاتر نجات اربیل ، مجموعه مستند نشانه ها و برنامه ترکیبی طلیعه عشق در کنار نماهنگهای متعدد، تولید و پخش ۱۴۰ قسمت تقویم عزت، با موضوع جنگ تحمیلی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۴ محور برنامه سازی در معاونت صدا در قالب نمایش هایی مانند بغض خیس، مجموعه برنامه یک آسمان ستاره، کتب صوتی، مسابقه مستند گزارشی و روایت شیدایی و … در دست اجرا و تولید است .

لطیفی از تولید و نشر ۱۱۳مورد موشن گرافیک، اینفوگرافی، روزنگار دفاع مقدس، استاپ موشن، ویدئو و صفحه ویژه در وب سایت مرکز توسط معاونت مجازی و تهیه و تولید ۵ اثر فاخر موسیقی با موضوع شهدای غواص خبر داد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان تهیه گزارش های خبری در عناوینی مانند مردان میدان فرزندان شهید، شهداء  شاخص،عکس خبری در کنار تولید و پخش دهها عنوان گزارشی ویژه را از اقدامات معاونت اطلاعات و اخبار مرکز اعلام کرد.

وی بر لزوم برنامه ریزی مدون بمنظور برگزاری نمایشگاه اقدامات صورت گرفته برای برگزاری کنگره شهدا در قالب آثار صوتی، تصویری و … در روز دیدار اعضای ستاد با مقام معظم رهبری تاکید کرد.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) زنجان هم هشت سال دفاع مقدس را برگ زرینی از تاریخ حماسه ملت بزرگ ایران دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس جزء بزرگترین و ماندگارترین رویدادها در تاریخ میهن اسلامی است .

سردار کرمی ضمن تقدیر از عملکرد رسانه استانی در خصوص تبلیغ و تبیین اهداف کنگره۳۵۳۵ شهید استان افزود: هر چند در طول قریب به چهاردهه پس از پایان پیروزمندانه دفاع مقدس، با همت صدا و سیما شاهد تلاش های صادقانه و ماندگاری در تحقق ماموریت و رسالت انتقال معارف دفاع مقدس بوده ایم، لیکن با توجه به عظمت، وسعت و عمق ارزشهای دوران دفاع مقدس و در آستانه برگزاری این کنگره ملی نیازمند حضور موثر همه دستگاههای دولتی و فرهنگی برای ایجاد  نهضتی فراگیرتر جهت بسط مفاهیم و ارزشهای این دوران طلایی  هستیم .

وی اظهار داشت: بخش عمده مقدمات، اطلاع رسانی، پوشش و پخش مراسم مربوط به این کنگره بر دوش صداوسیماست و باید نهادهای ذیربط ضمن هاهنگی با رسانه استانی، اسناد و اطلاعات مربوط به ایثارگران و شهدا را در اختیار صدا و سیما بگذارند تا این گنجینه بی نظیر حفظ و حراست شود.

در ادامه این جلسه قائم مقام، معاونین حوزه های تولیدی مرکز و مسئولین سپاه انصار المهدی(عج)  هر یک به بیان نظارت و پیشنهادات خود در حوزه برنامه سازی مناسبت و همچنین نحوه برگزاری کنگره بزرگداشت ۳۵۳۵ شهید استان پرداختند .

گفتنی است، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان با حضور در صداوسیما با مدیرکل مرکز در خصوص برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای استان که در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد، دیدار و گفتگو کرد؛ در این جلسه که شورای معاونین مرکز و برخی از مسئولین سپاه هم حضور داشتند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا