علم و فناوری

دومین گردهمایی شیمی آلی فلزی ایران در دانشگاه علوم‌پایه زنجان برگزار می شود

دومین دوره این گردهمایی به میزبانی دانشگاه علوم‌پایه زنجان و با بزرگداشت مرحوم پروفسور مهدی رشیدی برگزار می شود.

دومین گردهمایی شیمی آلی فلزی ایران در دانشگاه علوم‌پایه زنجان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ حمیدرضا شهسواری در حاشیه دومین گردهمایی شیمی آلی فلزی ایران گفت: این کنفرانس برای اولین‌بار در روز ۳۰ بهمن‌ماه ۹۸ به میزبانی دانشگاه شیراز و در روز تولد مرحوم پروفسور مهدی رشیدی برگزار شد و امسال دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان افتخار میزبانی دومین دوره این گردهمایی در روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال را دارد.

وی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این کنفرانس هر دو سال یک بار و به صورت دوره‌ای در استان‌های مختلف به میزبانی گروه شیمی برگزار خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود در صورت مساعد بودن شرایط سومین دوره این گردهمایی به میزبانی استان تهران واقع در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

شهسواری در رابطه با شرکت‌کنندگان و مسئولان این گردهمایی، بیان کرد: در این کنفرانس اساتید برجسته‌ای از دانشگاه‌های شیراز، شریف، تربیت مدرس، خوارزمی و دانشجویان مرتبط با شیمی زیر شاخه شیمی آلی فلزی حضور یافتند.

وی تصریح کرد: به طور کلی در رشته شیمی دو نوع گرایش وجود دارد که شامل شیمی معدنی و شیمی آلی است که شاخه شیمی آلی فلزی به عنوان پل ارتباطی و ترکیب این دو گرایش مطرح می‌شود که البته تعداد متخصصان در این زمینه در ایران کم است و در تلاش هستیم با برگزاری این دسته از گردهمایی‌ها، علاقه‌مندان به این شاخه را جذب کنیم.

شهسواری با اشاره به اهداف این گردهمایی، گفت: از اهداف این گردهمایی، تجمیع اساتید برجسته و دانشجویان مرحوم پروفسور رشیدی در یک مکان مشترک و ارائه آخرین تحقیقات و پژوهش‌ها در حوزه شیمی آلی فلزی و نیز جذب دانشجویان و علاقه‌مندان به این شاخه و فعالیت در این حوزه است.

دبیر اجرایی دومین گردهمایی شیمی آلی فلزی ایران خاطرنشان کرد: این گردهمایی می‌تواند دانشجویان مقطع کارشناسی رشته شیمی را برای ادامه تحصیل در رشته شیمی آلی فلزی در مقطع کارشناسی ارشد ترغیب کند. همچنین دانشجویان مقطع دکترا که در حال فارغ‌التحصیلی هستند، می‌توانند با اساتید شاخص این حوزه آشنا شده و برای مقاطع پسا دکترا ارتباط گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا