اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

 مرا با برآیند کارم قضاوت کنید نه با انتصاب ها

 مرا با برآیند کارم قضاوت کنید نه با انتصاب ها

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ محسن افشارچی در آیین معارفه خود که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه هر دولت بر اساس شعارها و ارزش هایی که به آن گرایش بیشتری دارد گام برمیدارد، افزود: من معتقد به دو اصل مهم «کفر به طاغوت» و «اقامه عدل» هستم.

وی با تاکید بر اینکه کفر به طاغوت تنها به معنی جنگ یا عدم تعامل و یا حتی عدم تبادل دانش نیست، افزود: این اصل به مفهوم حفظ استقلال و هویت ایمانی در نظام اسلامی است و همانگونه که انقلابی اسلامی منادی حیات طیبه است، باید هویت ایمانی که انقلاب اسلامی به ما داده را حفظ نماییم.

مقام عالی اجرایی استان ادامه داد: در حوزه نظامی با خِرد و اندیشه والایی که حاکم بوده به استقلال دست یافته ایم و بسیاری از گزینه ها و تهدیدها از روی میز برداشته شده ولی برای دستیابی به استقلال اقتصادی نیازمند همت بیشتری هستیم.

استاندار جدید زنجان اولین هدف خود در استان را افزایش تولید ناخالص داخلی برشمرد و خاطرنشان کرد: استان زنجان با برخورداری از ۱.۳ جمعیت و ۱.۳مساحت کشور، در سهم تولید ناخالص داخلی نزدیک به ۱ درصد کشور است که باید برای ارتقاء این عدد تلاش نماییم تا سهم هر شهروند از سرانه تولید ناخالص ملی افزایش یابد.

وی با تاکید بر ضرورت تسهیل و حمایت از سرمایه گذاری در استان، اظهار داشت: با تسهیل، کارگشایی و همراهی با سرمایه گذاران تلاش می کنیم استان زنجان را جای بهتری برای سرمایه گذاری و در نهایت جای بهتری برای زندگی کنیم.

محسن افشارچی توجه به صادرات را مهم دانست و تصریح کرد: باید سبد حرکتی مدیریتی استان را متنوع کرده و در کنار توجه به حوزه صنایع و معادن، به اقداماتی نظیر توسعه اقتصاد دیجیتال نیز توجه جدی تری داشته باشیم.

توسعه حوزه حمل و نقل و تسهیل در جابجایی ها برای افزایش سرمایه گذاری و توسعه امر گردشگری از دیگر نکات مورد تاکید مقام عالی استان بود.

وی با اشاره به اهمیت جلب رضایت عامه مردم، ابراز امیدواری کرد: با حفظ ارزش پول ملی و پرهیز از کسری بودجه، علیرغم انقباضی شدن بودجه در سالهای اخیر و دشواری که برای اداره استان ها پیش می آید می توان از رشد تورم اقتصادی در جامعه و افزایش فشار اقتصادی بر مردم جلوگیری کرد.

استاندار زنجان در بیان اهمیت توجه به امر عدالت با بیان اینکه عدالت فقط جنبه اقتصادی ندارد، بلکه جنبه اجتماعی هم باید مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از تکنولوژی و نرم افزارها در راستای توسعه عدالت و مردمی شدن اقتصاد گام برمیداریم و به توسعه روستاها در کنار عمران و آبادانی شهرها باید توجه ویژه داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان، عدالت را موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و گفت: عدم استفاده درست از منابع انسانی موجود و بوجود آمدن مخاصمه و اصطکاک در میان مدیران و سرمایه های انسانی نوعی سوزاندن سرمایه انسانی و کفران نعمت است.

وی ابراز امیدواری کرد: مرا با برآیند کارم قضاوت کنید نه با انتصاب ها، زیرا اصل مدیریت نگاه به اهداف کلان است و من همچون لوکوموتیوی خواهم بود که مدیران با هر سلیقه ای که باشند برای توسعه استان و افزایش رفاه مردم، به دنبال من حرکت خواهند کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا