اقتصاد

آغاز طرح کشت قراردادی گندم و دانه های روغنی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: کشت قراردادی گندم و دانه های روغنی سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با تصویب شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی با همکاری بانک کشاورزی و شرکت ارتباطات سیار ایران با اجرای شرکت بازرگانی دولتی ایران در استان زنجان آغاز شد.
ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: اجرای طرح کشت قراردادی گندم آبی و دیم، دانه های روغنی کلزا و کاملینا با مشارکت کشاورزان عزیز از اول آذر ماه ۱۴۰۲ به مدت ۳۰ روز آغاز می شود.
وی عنوان کرد: عقد قرارداد با کشاورزان از طریق بستر نرم افزاری (پلتفرم) طراحی شده توسط شرکت ارتباطات سیار ایران به صورت مستقیم ما بین کشاورز با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان صورت می گیرد.
زمانی گفت: کشاورزان در مرحله اول میبایست با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ثبت کنند و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانیGTC.ir قابل دسترس می باشد.
وی با بیان اینکه خرید محصول و پرداخت به موقع وجه محصول خریداری شده به تولیدکنندگان طبق قرارداد امکان پذیر است، گفت: یکی دیگر از مزایای کشت قراردادی، پرداخت ۱۵۰ هزار تومان کرایه حمل به ازای تحویل هر تن گندم به کشاورزان از مزرعه تا مراکز خرید اختصاص می یابد.
زمانی با اشاره به اینکه محصول گندم آبی توسط صندوق بیمه کشاورزی، بیمه می‌شود گفت: کلیه کشاورزان دارای بیمه نامه فعال و یا فاقد بیمه نامه در سالجاری به شرط ارسال قرارداد منعقده بین زارع و مجری کشاورزی قراردادی از طریق بستر الکترونیکی، به تاریخ و میزان سطوح قید شده در قرارداد، بیمه نامه با ۲۰ درصد تخفیف جدید صادر خواهد شد.
وی تاکید کرد: اگر کشاورزان توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را عملیاتی کنند به طور حتم تنش‌های خشکسالی را به گونه‌ای خواهیم گذراند که هم کشاورزی استان را به صورت اقتصادی داشته باشیم و هم بهره وری را افزایش بدهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا