سیاسی و اجتماعی

احیای موقوفات موجب ماندگاری بقای صالح خواهد شد

احیای موقوفات موجب ماندگاری بقای صالح خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ نماینده ولی فقیه در استان زنجان در دیدار با کارکنان اوقاف استان زنجان به مناسبت دهه وقف گفت:اگر در احیای موقوفات اهتمام جدی وجود داشته باشد، شاهد گره‌گشایی بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه خوشبختانه به لحاظ گزارشات خوب مدیر کل اوقاف، اطلاعات ما در این حوزه به روز است، گفت:

وی اظهار داشت: کار در اوقاف اهمیت زیادی دارد چون اگر تلاش کارکنان موجب شود که موقوفه‌ای احیا شود، ثواب اخروی را خواهد داشت.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه  برخی از مردم برای تامین کسری خود  به اوقاف مراجعه می‌کنند، افزود: همه  در مراجعه به اوقاف انتظار کمک دارند، در حالی که موقوفات نیت دارد و باید بر اساس آن عمل شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ضمن تاکید بر انجام امور ماندگار در قالب وقف بیان کرد: این امر موجب ماندگاری نام شخص نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وقف کار صالح است و احیای آن موجب ماندگاری بقای صالح خواهد شد، افزود: گاها برخی از مردم و نهادها بر این باورند که اوقاف پول زیادی دارد و در هر مشکلی به این اداره کل مراجعه می‌کنند در حالی که اینگونه نیست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به روند احیای کلینیک شفیعیه زنجان بیان کرد: در این روند اقدامات بسیاری اجرا شد، که در واقع کمک به اجرای نیت واقف ارجمند بود.

وی افزود:به لطف اقدامات وزارت بهداشت و استفاده از  ظرفیتی که واقف مرحوم حاج شفیع ابریشمی ایجاد کرد امروز زنجان یکی از قطبهای کلینیکی کشور  است و ۷ استان مرکز پزشکی‌شان در زنجان است،

وی ضمن تقدیر از تلاشهای مدیرکل اوقاف استان و زیر مجموعه در راستای احیای موقوفات بیان کرد: احیای یک موقوفه خیلی ارزشمند است و قطعا این امر آثار وضعی خود را خواهد داشت.

خاتمی اظهار کرد: انسان همواره یک وظایف مشخص اصلی دارد که باید آن را وظیفه اصلی خود بداند و به طور جدی آن را دنبال کند، مجموعه اوقاف هم وظیفه‌اش شناسایی موقوفات، حفظ و نگهداری، بروزرسانی وقف، مصرف بهینه و متولی‌گری موقوفات است.

وی  با بیان اینکه ظرفیت‌های وقف بیش از اینهاست که امروزه می‌بینیم افزود: در عین حال موقوفاتی وجود دارد که همه یا بخشی از آنها تصرف شده و حقوق آنها ادا نمی‌شود، بنابراین باید برنامه‌ای جامع برای بازپس‌گیری حقوق موقوفات اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا