سیاسی و اجتماعی

ساماندهی ۱۶۰گلزار شهدا تا شهریور سال آینده

210مزار شهید تاکنون ساماندهی نشده بود که از ابتدای امسال تاکنون 50مزار شهدا بالاخص در روستاها ساماندهی شده و 160گلزار شهدا نیز تا شهریور سال آینده ساماندهی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران بیان اینکه مرحله دوم آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰درصد در مهرماه برگزار می‌شود، ابراز کرد: بخشی از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰درصد در آزمون مرحله اول جذب نهاده‌ای دولتی شدند.
امیرعلی نیک‌بخش اظهار داشت:ایجاد اشتغال برای متقاضیان جامعه ایثارگری از سه روش اعطای تسهیلات خود اشتغالی، اشتغال در شرکت های دولتی و خصوصی جذب از طریق آزمون های استخدامی انجام می شود.
وی با بیان اینکه از طریق وام‌های تبصره ۱۶و ۱۸برای ایثارگران وام خوداشتغالی داده می‌شود، افزود: اشتغال ایثارگران در شرکت‌های خصوصی و دولتی و آزمون‌های استخدامی در دستور کار است.
نیک بخش با اشاره به اینکه پایش سلامت جانبازان شیمیایی آغاز شده است، ابراز کرد: پایش سلامت تا پایان سال برای گروه‌های مختلف ایثارگری انجام می‌شود.
وی به مسکن ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: پروژه ۲۲۴ واحدی برای مسکن فرزندان شهدا پیش بینی شده است که کارهای اجرایی آن از طریق راه و شهرسازی پیگیری می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکن در طول دو سال با همکاری راه و شهرسازی استان زنجان در اختیار ایثارگران فاقد مسکن و مسکن نامناسب قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول گفت: ۲۱۰مزار شهید تاکنون ساماندهی نشده بود که از ابتدای امسال تاکنون ۵۰مزار شهدا بالاخص در روستاها ساماندهی شده و ۱۶۰گلزار شهدا نیز تا شهریور سال آینده ساماندهی می‌شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بخشی از سخنان خود به ۲۶مرداد، سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: برای گرامیداشت این مناسبت و تکریم آزادگان برنامه های مختلفی در استان پیش بینی شده است که از جمله آنها می توان به سخنرانی آزادگان در میعادگاه‌های نماز جمعه، اجرای طرح سپاس به منظور تجلیل از آزادگان شاغل و بازنشسته در دستگاه‌های اجرایی، مراسم تجلیل از آزادگان منتخب با حضور استاندار و امام جمعه زنجان اشاره کرد.
نیک بخش با بیان اینکه استان زنجان ۵۸۶آزاده سرافراز دارد، افزود: از این تعداد چهار تن از آزادگان به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا