پزشکی و سلامت

ارائه خدمات امدادی به یک هزار و ۴۳۳  آسیب دیده در استان

ارائه خدمات امدادی به یک هزار و ۴۳۳  آسیب دیده در استان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، ازارائه خدمات امدادی به یکهزار و ۴۳۳  آسیب دیده خبرداد و گفت: این خدمات در ۶ ماهه نخست سالجاری  توسط نیروهای امداد و نجات این استان ارائه شده است.

سید قاسم موسوی   افزود: از ۳۳۷ مورد حادثه،  ۲۷۶ تصادف جاده ای، ۱۴ حادثه کوهستان، ۱۱ مورد سیل و آبگرفتگی، هفت موردغرق شدگی، ۶  آتش سوزی، ۶ حادثه شهری، پنج حادثه صنعتی و کارگاهی، ۲ مورد ریزش آوار و سایر حوادث در استان زنجان اتفاق افتاده بود.

وی، تعداد حادثه دیدگان این حوادث را یکهزار و ۴۳۳ نفر برشمرد و اظهارداشت:  مصدومان حوادث و سوانح بیان شده در این مدت نیز ۵۵۶  نفر ثبت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیشترین مصدومان با ۵۲۱ نفر و ۹۲۹ نفر حادثه دیدگان فقط برای سوانح جاده ای استان در۶ ماهه نخست امسال است.

موسوی اظهارداشت: طی این مدت در ۳۳۷ مورد حوادث اتفاق افتاده در سطح استان زنجان، ۶۰ مصدوم توسط نیروهای هلال احمر به مراکز بیمارستانی منتقل و ۲ نفر نیز سرپایی درمان شده اند.

وی با بیان اینکه ۶۲  نفر در صحنه حادثه فوت کرده اند، ادامه داد: ۵۶ نفر از این فوتی ها مربوط به حوادث جاده ای و  چهار نفرغرق شدگی و ۲ نفر نیز در مراکز کارگاهی و صنعتی و کوهستان بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  ۶۲۰ تیم عملیاتی با یکهزار و ۹۱۷ نیرو در امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث ۶ ماهه نخست سالجاری امدادرسانی کرده اند که از این تعداد یکهزار و ۹۰۹ نفر نجاتگر و هشت نفر نیز امدادگر بودند.

موسوی به ناوگان ترابری بکارگیری شده در حوادث ۶ ماهه سالجاری اشاره کرد و افزود:  ۳۱۹ دستگاه آمبولانس، ۲۶۲ دستگاه خودروی نجات  و ۴۵ خودروی کمک دار سبک در سطح استان زنجان در ۳۳۷ حادثه توسط نیروهای عملیاتی بکارگیری شده است.

وی به تجهیزات بکارگیری شده در حوادث اشاره کرد و اظهارداشت:  ۵۱ مورد ست نجات، ۴۷ مورد ست هیدرولیک نجات، ۹ مورد ست کوهستان و هشت ست غواصی در امدادرسانی به هموطنان استفاده شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پایگاه های هلال احمر در سطح جاده های این استان فعال هستند و خدمات امدادی شبانه روزی ارائه می دهند.

موسوی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعتی از شبانه روز تماس برقرار کنند. باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا