دسته بندی نشده

چشم انداز پست بانک در روستا ها اجرای بانکداری دیجیتال می باشد

چشم انداز پست بانک در روستا ها اجرای بانکداری دیجیتال می باشد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،حسن شجاعی در گفتگو با خبرنگار آسمان ضمن تبریک روز روستا اظهار داشت:ربع قرن از تاسیس پست بانک ایران می گذرد  و فراز و نشیب های زیادی را در این ۲۵ سال تجربه کرده است.

وی به ظرفیت های قانونی پست بانک که متناسب با زمان و شرایط اجتماعی ،اقتصادی محقق شده است اشاره کرد و گفت:پست بانک به عنوان بانک تخصصی فناوری و اطلاعات و ارتباطات بانکداری کل شناخته شده است.

مدیر شعب پست بانک استان زنجان با اشاره به ضرورت چشم انداز پست بانک در حوزه روستا و مناطق کم برخوردار،عنوان کرد: چشم انداز پست بانک در روستا ها اجرای بانکداری دیجیتال می باشد که برای رسیدن به این هدف در مناطق روستایی و کم برخوردار تلاش مضاعف داریم.

شجاعی افزود:برای کسب موفقیت و راهبردهای نوین ،همراهی با تغییرات فناوری نیازمند تحولاتی در این راستاست.

وی با اشاره به اینکه از یک میلیون نفر جمعیت استان زنجان که ۳۵درصد روستاییان تشکیل می دهند، اظهار داشت:با توجه به اینکه نیاز جامعه کنونی استفاده از خدمات پول بانکی می باشد که با گسترش بانکداری دیجیتال و نوین بانکی فرصت جدیدی پیش روی بانکداری قرار گرفته است.

مدیر شعب پست بانک استان زنجان با بیان اینکه با داشتن ۱۷۰ نقطه تماس،تقریبا ۸۰ درصد این جامعه در شبکه بانکی پست بانک، حساب بانکی دارند و خدمات دریافت می کنند؛خاطر نشان کرد: پست بانک با حمایت دولت از تولید و اشتغال در مناطق کم برخوردار و که نیازمالی جهت حفظ و ایجاد اشغال دارند، تسهیلات ارایه می کند .

وی با اشاره به اینکه پست بانک زنجان ۱۵۰ هزار مشتری دارد، اظهار داشت: پست بانک زنجان تاکنون علاوه بر منابع داخلی و بواسطه صندوق و تبصره ۱۸ حدود ۱۱۰۰ نفر در سال های۹۹ و ۶ ماهه اول سال جاری تسهیلات ۸۰ میلیارد تومان اشتغال پرداخت نموده است.

شجاعی تصریح کرد: از اهداف پست بانک دسترسی آسان و سریع به خدمات بانکی است، یکی از چشم انداز پست بانک در روستاها استقرار دستگاه های خودپرداز (ATM) پست‌بانک در ۸۰ نقطه تماس روستایی می باشد که در نتیجه باعث کاهش روزانه ۳۵ سفر برای هر دستگاه می باشد.

مدیر شعب پست بانک استان زنجان با اشاره به خدمات پست بانک در روستا ها و بانکداری نوین، اظهار داشت: پست بانک ها در روستا ها ۳۴ نوع خدمات ارایه می دهند، که روستاییان برای کارهای خرد نیاز به حضور در بانک ها در شهر نمی باشند.

این مقام مسئول با اشاره به همکاران باجه داران بانکی شعبات در روستاها که از جنس خود روستاییان هستند باعث افزایش اعتماد می باشد، افزود: همکاران باجه داران بانکی شعبات در روستاها دارای تحصیلات عالی و با هوش و از جنس خود روستا می باشند و به صورت ممکن ارایه خدمات می کنند.

شجاعی با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در زمان شیوع بیماری کرونا بانکداری نوین و الکترونیک رونق بیشتری داشته است و مردم با خیال راحت از این روش استفاده می کنند.

وی با ابراز امیدواری که در آینده بتوانیم با اعتبارات هدفمند روستایی منشأ درآمدی برای روستائیان کسب کرد افزود:با تحول دیجیتال میتوانیم فاصله بین شهر و روستا را کاهش دهیم و منشا خیرو برکت برای آنها باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه با وجود پست بانک باید به دنبال کسب و کارهای جدید و قابل ارائه در روستاها بود عنوان کرد:با تشکیل اتاق فکر از بین جوانان نخبه روستایی میتوان در صدد توسعه اشتغال و کارآفرینی گام بسیار مهمی برداشت.

خبرنگار: نرگس رسولی کد ۹۵۴۳

۱۴۰۰/۰۷/۱۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا