فرهنگ و هنر

برگزاری یادآوری خاطرات عزاداری‌ها در زنجان

گزیده و منتخب اشعار آیینی قدیمی و مردمی استان به سبک تصویرسازی دیجیتال تولید و در راستای فضاسازی شهری ایام محرم و نصب بر روی عرشه‌ها، استندها و بیلبوردهای سطح شهر نصب گردید.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، افشین مقدم مدیر توسعه آژانس خلاقیت آن و این در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان گفت: سنت عزاداری پر از معنایی عمیق عاشورایی است و هر از کدام ابیات سروده و مدیحه‌سرایی شده دارای پیام‌های غنی مثل ولایتمداری و مجاهدت در راه خدا است.
مقدم با اشاره به نوحه «ای شمع حرمخانه…» که مداحی‌ یوم العباس استان که در اکتر محافل و مجالس سوگواری سید و سالار شهیدان توسط مداحان خوانده می شود، گفت: اشعار سنتی با برقراری ارتباط عمیق عاطفی صادقانه محتوای غنی را به مخاطب منتقل می‌کند.
وی در راستای طراحی و تولید این آثار اظهار داشت: با توجه به تولید سبک و اشعاری نو از مداحی‌ها که این اشعار نو، عالی و ستودنی است. این سبک اشعار و مداحی‌ها رسانه‌های خودرا برای نشر دارند و این سبک در روند اشاعه است. نوحه‌های قدیمی در حال فراموشی می‌باشند ویابه بیان درست‌تر، رسانه خودرا در عصر رسانه نتوانستند به روز کنند. که بر همین اساس طی همفکری با حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی تصمیم بر آن شد تا به سبکی خلاقانه ۱۲ اثر از گزیده و منتخب اشعار آیینی قدیمی و مردمی استان در قالب تصویرسازی دیجیتال تولید شود.
وی تشریح کرد: در گذشته مردم از طریق شنیداری با این اشعار ارتباط برقرار می‌کردند که با تولید این آثار و استفاده از آن در فضاسازی شهری شهروندان استان می‌توانند از طریق دیداری با این آثار مجدداَ ارتباط معنوی پیدا کنند.
گفتنی است، اشعار و مداحی‌های قدیمی متناسب با فرهنگی بومی استان و در راستای احیاء آن به تعداد ۱۲ اثر به سبک هنری تصویرسازی دیجیتال با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و آژانس خلاقیت آن و این تولید و در فضاسازی شهری ایام محرم و نصب بر روی عرشه‌ها، استندها و بیلبوردهای سطح شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا