اخبار ویژهپزشکی و سلامت

۷۷درصدی افراد بالای ۱۸ سال استان زنجان واکسینه شدند

۷۷درصدی افراد بالای ۱۸ سال استان زنجان واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نشست خبری مجازی با اشاره به واکسیناسیون ۷۷درصدی افراد بالای ۱۸ سال در استان، گفت: از این مجموع ۸۱/۵ دُز نوبت اول و ۴۱/۵ دُز مربوط به دُز دوم است.

دکتر پرویز قزلباش  درخصوص میزان بروز بیماری کرونا در دانش‌آموزان اظهار داشت: بچه‌ها هم درگیر ویروس کرونا می‌شوند و اتفاقا یکی از نگرانی‌ها، ناقل بودن بچه‌ها است.

دکتر قزلباش افزود: میزان و بروز علایم بیماری کرونا در بچه‌ها نسبت به بزرگترها متفاوت است و درصورت بازگشایی مدارس، بچه‌ها حتما باید واکسن تأییدشده دریافت کنند.

وی با بیان اینکه درخصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تابع ستاد ملی کرونا هستیم، تصریح کرد: بحث اصلی، واکسیناسیون بچه‌های ۲ تا ۱۲ سال است که واکسن تأیید شده‌ای برای این سنین در نظر گرفته نشده است، ولی بچه‌های بالای ۱۲ سال در کشور واکسن سینوفارم دریافت می‌کنند.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان ادامه داد: تا پایان روز گذشته در مراکز تجمیعی استان، بیش از ۹۸۰ هزار دُز واکسن تزریق شده است که از این مجموع، ۶۷۴ هزار دُز نوبت اول و بیش از  ۳۰۷ هزار دُز دوم بوده است.

به گفته دکتر قزلباش در مجموع در استان، بیش از ۱۱۲ هزار دُز واکسن برکت تزریق شده که بیش از ۶۳ هزار دزُ اول و بیش از ۴۸ هزار مربوط به دُز دوم بوده است.

وی یادآور شد: با عادی‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی که در حال حاضر به ۴۵ درصد رسیده، احتمال وقوع پیک ششم در آبان ماه هست و در این راستا، قادر هستیم در روز ۳۰ تا ۴۰ هزار دُز تزریق واکسن داشته باشیم، لذا از مردم درخواست داریم در تزریق واکسن همت کنند.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با بیان اینکه در موج پنجم آمار فوتی‌ها کاهش داشته، اظهار داشت: اگر ۹۰ درصد جامعه هم کامل واکسینه شوند به معنی این نیست که ابتلا و فوتی نخواهیم داشت، بلکه میزان ابتلا به بیماری، بستری و فوت کاهش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با تاکید براینکه واکسن‌های تزریق شده باید زمان لازم برای اثرگذاری را داشته باشند، افزود: چند هفته بعد از تزریق دُز اول و دوم واکسن، ایمنی بدن افزایش می‌یابد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا