پزشکی و سلامتسیاسی و اجتماعی

آموزش همگانی از مسئولیت های اصلی هلال احمرمی باشد

آموزش همگانی از مسئولیت های اصلی هلال احمرمی باشد

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  در ۶ ماهه نخست سالجاری ۹ هزار و ۷۶۷ نفر در سطح شهرها و روستاهای این استان از آموزش های هلال احمر بهره مند شده اند.

سید  قاسم موسوی افزود: آموزش همگانی یکی از مسئولیت های اصلی جمعیت هلال احمر به شمار می رود که برای تحقق این مهم درصدد بهره مندی شهروندان از آموزش های مورد نیاز هستیم.

وی تاکید کرد: در ۶ ماهه نخست سالجاری۵۵۴ دوره آموزش کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات توسط ۱۴۵ مربی هلال احمر به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان در سطح شهرها و روستاهای این استان در برابر حوادث احتمالی ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این تعداد دوره در خصوص کمک های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، آموزش های ۲۲ ساعته،  پایه داوطلبی و تخصصی بوده است.

موسوی خاطرنشان کرد: ارائه این آموزش ها در سطح شهرها و روستاها، برای کارکنان دستگاه های اجرایی کارکنان شرکت ها و کارخانجات، دانش آموزان، خانه های هلال، بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان به صورت حضوری و مجازی ارائه شده است.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه گذشته از سالجاری ۲۳۹ دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات و آموزش های ۲۲ ساعته برای چهار هزار و ۴۵۱ نفر در سطح ادارات، شرکت ها، کارخانجات و دانش آموزان به صورت حضوری و مجازی برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۵۹ دوره آموزشی برای یکهزار و ۴۰۰ نفر از اعضای خانه های هلال استان برگزار شده که این خانه ها در سطح شهرها، روستاها، محلات و مساجد فعال است.

موسوی با بیان اینکه هلال احمر در خصوص آموزش های مورد نیاز برای نیروهای بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تفاهم نامه منعقد کرده است، افزود: بر همین اساس نیز ۷۰ دوره برای یکهزار و ۶۱۵ نفراز نیروهای بسیج سازندگی استان برگزار شده است.

وی از برگزاری ۱۴۱ دوره تخصصی برای یکهزار و ۵۲۵ نیروی امدادی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان زنجان خبرداد و افزود: این دوره ها شامل بازآموزی، پیش بیمارستانی، اسکان اضطراری، حمایت روانی، جست و جو نجات درجاده و تغذیه بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای اعضای جوانان و داوطلبانی که عضو هلال احمر می شوند علاوه بر ارائه آموزش های آمادگی در برابر مخاطرات و ۲۲ ساعته، پایه داوطلبی نیز ارائه می شود که در ۶ ماهه نخست سال جاری برای ۷۷۶ نفر از اعضا ۴۵ دوره برگزار شده است.

موسوی با تاکید بر اینکه برای همه این فراگیران در این دوره های آموزشی گواهینامه ارائه شده است، یادآوری کرد: این آموزش ها در شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، خرمدره، ایجرود و ماهنشان محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید آموزش ها را جدی بگیرند، افزود:  شهروندان علاقه‌مند به فراگیری آموزش های هلال احمر با مراجعه به شعب هلال احمر در سطح استان زنجان، ثبت نام خود را قطعی کنند تا نسبت به ارائه آموزش مقدماتی برای آنها برنامه ریزی شود و حتی افراد می توانند دوره های تخصصی را نیز سپری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا