اخبار ویژهفرهنگ و هنر

۵۱ پرونده ثبتی زنجان در لیست انتظار ثبت ملی

۵۱ پرونده ثبتی زنجان در لیست انتظار ثبت ملی

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: تعداد ۵۱ پرونده پیشنهادی ثبتی در شش ماهه اول سال توسط واحد ثبت میراث فرهنگی استان تهیه و تدوین شده و در لیست انتظار ثبت ملی به سر می‌برد.

امیر ارجمند اظهار داشت: مجموع آثار ثبتی استان زنجان ۸۷۹ اثر است که شامل ۷۷۶ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۲۸ اثر در فهرست میراث منقول، ۵۶ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۸ اثر در فهرست میراث طبیعی و یک اثر در فهرست میراث جهانی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: با اشاره به این که تعداد ۵۱ پرونده پیشنهادی ثبتی در شش ماهه اول سال توسط واحد ثبت میراث فرهنگی استان تهیه و تدوین شده که ۲۱ پرونده اثر منقول، ۱۰ پرونده اثر نامنقول، ۱۶ اثر ناملموس و ۴ پرونده اثر طبیعی است که در لیست انتظار ثبت ملی به سر می برد.

وی بیان کرد: استان زنجان به لحاظ تاریخی و آثار کهن، استانی شاخص است که می‌تواند گردشگران بسیاری را به خود جلب کند. با ثبت این آثار و پرونده های در انتظار ثبت، تعداد بناهای ثبتی استان زنجان افزایش می یابد که این امر نشان دهنده تاریخی بودن این استان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا