اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

ارایه تسهیلات ۸۰ میلیارد تومانی در راستای توسعه اشتغال

ارایه تسهیلات ۸۰ میلیارد تومانی در راستای توسعه اشتغال

postbank.ir

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،حسن شجاعی مدیر شعب پست بانک استان زنجان در مصاحبه اختصاصی با تبریک روز روستا و با اشاره به عملکرد پست بانک در روستاها گفت: در ۲۵ سالی که از تاسیس پست بانک می گذرد، این بانک با فراز و نشیب های بسیاری روبرو بوده است و متناسب با زمان به ظرفیت های قانونی چون شناخته شدن بانک تخصصی فناوری و اطلاعات و ارتباطات دست یافته است که این فضای قانونی قابلیت و چشم انداز جدید و روشنی تاسیس کرده است.

حسن شجاعی با اشاره به چشم انداز پست بانک در حوزه روستا و مناطق کم برخوردار،افزود: چشم انداز پست بانک در روستا ها اجرای بانکداری دیجیتال می باشد که برای رسیدن به این هدف در مناطق روستایی و کم برخوردار تلاش مضاعف داریم.

وی با اشاره به اینکه از یک میلیون نفر جمعیت استان زنجان که ۳۵درصد روستاییان تشکیل می دهند، اظهار داشت:با توجه به اینکه نیاز جامعه کنونی استفاده از خدمات پول بانکی می باشد که با گسترش بانکداری دیجیتال و نوین بانکی فرصت جدیدی پیش روی بانکداری قرار گرفته است.

مدیر شعب پست بانک استان زنجان تصریح کرد: با داشتن ۱۷۰ نقطه تماس،تقریبا ۸۰ درصد این جامعه در شبکه بانکی پست بانک، حساب بانکی دارند و خدمات دریافت می کنند.

حسن شجاعی با اشاره به اینکه شبکه بانکی عضو توسعه ملی می باشد، تصریح کرد: پست بانک با حمایت دولت از تولید و اشتغال در مناطق کم برخوردار و که نیازمالی جهت حفظ و ایجاد اشغال دارند، تسهیلات ارایه می کند .

وی با اشاره به اینکه پست بانک زنجان ۱۵۰ هزار مشتری دارد، افزود: پست بانک زنجان تاکنون علاوه برمنابع داخلی و بواسطه صندوق و تبصره ۱۸ حدود ۱۱۰۰ نفر در سال های۹۹ و ۶ ماهه اول سال جاری تسهیلات ۸۰ میلیارد تومان اشتغال پرداخت نموده است.

حسن شجاعی با اشاره به اهداف پست بانک ها در مناطق کم برخوردار افزود:  از اهداف پست بانک دسترسی آسان و سریع به خدمات بانکی است، یکی از چشم انداز پست بانک در روستاها استقرار دستگاه های خود پرداز در ۸۰ نقطه تماس روستایی می باشد که در نتیجه باعث کاهش روزانه ۳۵ سفر برای هر دستگاه می باشد.

وی با اشاره به خدمات پست بانک در روستا ها و بانکداری نوین، اظهار داشت: پست بانک ها  در روستا ها ۳۴ نوع خدمات ارایه می دهند، که روستاییان برای کارهای خود نیاز به حضور در بانک ها در شهر نمی باشند.

مدیر شعب پست بانک استان زنجان با اشاره به همکاران باجه داران بانکی شعبات درروستاها که از جنس خود روستاییان هستند باعث افزایش اعتماد می باشد، افزود: همکاران باجه داران بانکی شعبات درروستاها دارای  تحصیلات عالی و با هوش و از جنس خود روستا می باشند و به صورت ممکن ارایه خدمات می کنند.

شجاعی با اشاره به کرونا گفت: در زمان شیوع بیماری کرونا بانکداری نوین و الکترونیک رونق بیشتری داشته است و مردم با خیال راحت از این روش استفاده می کنند.

وی با ابراز امیدواری که در آینده بتوانیم با اعتبارات هدفمند روستایی منشأ درآمدی برای روستائیان کسب کرد افزود:با تحول دیجیتال می توانیم فاصله بین شهر و روستا را کاهش دهیم و منشا خیرو برکت برای آنها باشیم.

این مقام مسئول  افزود:با وجود پست بانک باید به دنبال کسب و کارهای جدید و قابل ارائه در روستاها بود.

حسن شجاعی در پایان خاطر نشان کرد:با تشکیل اتاق فکر از بین جوانان نخبه روستایی  می توان در صدد توسعه اشتغال و کارآفرینی گام بسیار مهمی برداریم.

خبرنگار نرگس محمودی کد۴۶۳۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا