اخبار ویژهفرهنگ و هنر

گفتگوی زنده با کودکان در#ساعت_کودکی ساعت ۱۸:۰۰روز ۱۷ مهر

گفتگوی زنده با کودکان در#ساعت_کودکی ساعت ۱۸:۰۰روز ۱۷ مهر

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، علیرضا نوری گفت: همزمان با هفته ملی کودک، برنامه هماهنگ #ساعت_کودکی در ساعت ۱۸ روز شنبه در زنجان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساعت کودکی ساعت ۱۸روز شنبه ۱۷مهرماه است، افزود: با توجه به اینکه ساعت ۱۸، معمولا از شلوغ‌ترین ساعات حضور کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی است، امسال به دلیل کرونا، شانس برگزاری بسیاری از برنامه‌های ویژه‌ی کودکان به شکل حضوری را نداریم، اما می‌توانیم از همین شلوغی و این ساعت استفاده کنیم، و ترافیک دومین روز از هفته‌ ملی کودک را به نام کودکان تغییر دهیم.

نوری با اشاره به اینکه ساعت کوکی بهانه‌ای برای یک دعوت عمومی از دست‌اندرکاران وعلاقه‌مندان کودکان و نوجوانان، از نویسندگان و اهالی تئاتر، تا مربیان و معلمان، از اعضا نهادهای سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر تا فعالان رسانه‌ای است، تصریح کرد: در همین راستااز نویسندگان، مترجمان و شاعران، از تصویرگران کتاب کودک و نوجوان دعوت می‌کنیم تا در این ساعت، با اجرای برنامه‌ای زنده با مخاطبان صفحات خود درباره‌ی کودکی سخن بگویند.

وی افزود: از همه فرهیختگان دعوت می‌کنیم درباره‌ آثار خود حرف بزنند، کتاب کودک معرفی کنند و یک ساعت را به نام و یاد مخاطبان خویش اختصاص دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اضافه کرد: از مربیان کودک، از معلمان و آموزش‌دهندگان این گروه سنی دعوت می‌شود که در ساعت ۱۸ روز شنبه، با اجرای برنامه‌ای زنده، با توجه به موضوع مورد علاقه و نیز تخصص خود، ساعتی را به گفت‌وگو با والدین بچه‌های ایرانی بگذرانند.

وی همچنین از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی دعوت کرد به ساعت کودکی پیوسته و با معرفی هشتگ #ساعت_کودکی به مخاطبان خویش، آنان را به حضور در این برنامه‌های پخش زنده (live) که اخبار آن در اغلب صفحات کانون پرورش فکری استانی و نیز صفحات شخصی درج می‌شود ترغیب کنند، در اطلاع‌رسانی این حرکت همراهی کنند.

نوری تصریح کرد: از موضوعات محوری که پیشنهاد می‌شود در این ساعت کوکی مطرح شود شامل پرسش و پاسخ با عموم مخاطبان با محوریت کودکان، قصه‌گویی و نقالی، آموزش روش‌های ساده‌ی قصه‌گویی و نقالی برای والدین، معرفی کتاب، داستان‌خوانی و شعرخوانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا