سیاسی و اجتماعی

پاییزی خشک در راه است

پاییزی خشک در راه است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، اسماعیل افشاری،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به سال آبی ۹۹ و ۱۴۰۰ که یک هفته ای است به پایان رسیده است اظهار داشت: امسال نیز با پیش بینی که سازمان هواشناسی انجام داده است پاییزی خشک خواهیم داشت که این زنگ خطری است تا در مصرف آب نهایت دقت و صرفه جویی را داشته باشیم.

وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بارشها نسبت به سال گذشته در استان افزود: کل بیلان آب استان یک و نیم میلیارد مترمکعب است که ۷۷۰ میلیون مترمکعب آن آب سطحی است و ۷۳۰ میلیون مترمکعب نیز آب زیرزمینی می باشد.

افشاری تاکید کرد: در استان زنجان مصرف آب زیرزمینی بالاست و می توان گفت ۹۰درصد آب در بخش کشاورزی ۶ درصد شرب و ۴ درصد در صنایع مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان عنوان داشت: کاهش بارشها در استان خود را در کاهش ۷۰درصدی آب ورودی به سدها نشان داد.

افشاری به توسعه متوازن و همسو نیز در بخش کشاورزی اشاره کرد و تصریح نمود: با برنامه هایی که دولت جدید در دستور کار خواهد گذاشت امیدواریم این اتفاق بیافتد و کشاورزان با کاشت محصولات کم آب طلب و زود بازده هم به اقتصاد کشور کمک کنند و  بازگشت سرمایه مطلوبی داشته باشند و هم در مصرف آب صرفه جویی گردد.

جانشین فرمانده مانور سیل استان به برگزاری موفقیت آمیز مانور سیل شمالغرب کشور که در زنجان برگزار شد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مانوری با این سطح برای اولین بار در سطح وزارت نیرو انجام شد که زنجان استان پایلوت قرار گرفت و شرکتهای صنعت آب و برق استان با همبستگی و انسجام کامل توانستند از این مانور بزرگ سربلند بیرون بیایند.

مانور سیل شمالغرب کشور با تمرین سناریو شکست سد تهم و جلوگیری از خسارت های احتمالی سیل با حضور  استانهای معین با موفقیت برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا