اخبار ویژهاقتصاد

فعالیت اتاق بازرگانی زنجان در فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهانی (WCF) مطلوب است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، نشست دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) و فعالان اقتصادی استان زنجان، ظهر روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه در سالن جلسات شهید شهریاری اتاق برگزار شد.
صمد یوسفی اصل رئیس اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای این جلسه، اهمیت همکاری با سازمان‌های بین‌المللی بویژه ICC که در زمینه ایجاد ارتباط بین فعالان بخش‌خصوصی کشور‌های مختلف تمرکز دارد را مورد اشاره قرار داد و افزود: میزان صادرات استان زنجان طی سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار و در همین حدود نیز واردات داشته است و ترکیه و عراق در زمره شرکای اصلی تجاری استان زنجان محسوب و امارات، هند، روسیه، پاکستان، افغانستان، چین و چند کشور دیگر نیز از دیگر شرکای تجاری ما هستند.
یوسفی اصل با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی زنجان در نظر دارد تا کار در حوزه بین‌المللی را به صورت تخصصی و با نیروهای متخصص پیش ببرد، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود مشکلات و نقص در سازوکارهای اقتصادی به خوبی نتوانسته‌ایم جایگاه اصلی خود را در بازارهای جهانی پیدا کنیم و اگر این مشکلات نبود، رتبه‌های بالایی را در زمینه تولید و تجارت در دنیا داشتیم.
محمد خزاعی دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی نیز در این جلسه با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف می‌باشد که یک واقعیت است، ابراز کرد: زنجان در مسیر توسعه قرار دارد و با همه مشکلات موجود، آینده بسیار روشن است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه استان زنجان دارای مسئولان با رتبه‌های علمی بالا می‌باشد، ابراز کرد: تسهیل تجارت کار اصلی اتاق بازرگانی بین المللی است.
خزاعی با اشاره به عملکرد، ساختار، وظایف و رسالت‌های اتاق بازرگانی بین‌المللی در ایران، ابراز کرد: از صنوف و بخش‌های مختلف در این سازمان عضو بوده و اتاق بازرگانی زنجان‌ نیز با عملکرد خوب در لیست عضویت WCF میباشد. 
دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی با اشاره به شاخه‌های مختلف این سازمان از جمله کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان، تصریح کرد: بحث قراردادهای حقوقی و فرمت‌های آن از اصلی‌ترین مباحث‌ها در اتاق بازرگانی بین‌المللی است.
خزاعی با اشاره به ظرفیت‌های اتاق بازرگانی بین‌المللی و لزوم بهره‌مند شدن از آنها در راستای توسعه صادرات و حل مشکلات در این حوزه، ابراز امیدواری کرد تا با توسعه روابط و ایجاد پل‌های ارتباطی بین استان‌ها زمینه این مهم هرچه بیشتر فراهم شود.
در ادامه این جلسه مباحث مختلفی از جمله صادرات استان زنجان و موانع و مشکلات آن، سازوکارهای موجود برای حل اختلافات و پیگیری مشکلات حقوقی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان، زمینه‌های مستعد فعالیت در بخش‌های مختلف استان زنجان و ظرفیت‌های آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا