فرهنگ و هنر

برگزاری اولین جشنواره بداهه‌نویسی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)

اولین جشنواره بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با سراسر کشور در زنجان نیز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ اولین جشنواره بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با سراسر کشور در زنجان نیز برگزار شد.
در این جشنواره بانوان خوشنویس استان در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق به کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا(س)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن پرداختند.
«فاطمه محبوبی اصل»، هنرمند خوشنویس شرکت کننده در این جشنواره با اشاره به اینکه اخیرا نمایشگاهی به مناسبت هفته زن و بزرگداشت مقام مادر در گالری فرهنگسرا برگزار کرده است، گفت: شعرهایی که برای کتابت در این جشنواره انتخاب نموده‌ام همه در وصف خلقت زن و مقام مادر و از شاعران مختلف کشور بوده است.
وی با اشاره به موضوع جشنواره بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس در خصوص حضرت زهرا (س) و مقام و منزلت زن، گفت: مقام زن از چند بعد قابل بحث و احترام است. در مقام یک زن در خانه به عنوان مادر و وظیفه‌اش در جامعه به عنوان یک زن!
این هنرمند افزود: به نظر میرسد زنان مسئولیت بیشتری را در مقایسه با مردان بر دوش دارند. وقتی یک بانویی موفق موانع بیشتری را نسبت به آقایان پشت سر گذاشته است، این نشان دهنده مسئولیت‌پذیری و توانایی زن در جامعه است که واقعا ستودنی است. وی ادامه داد: نه به جهت اینکه خودم جنس زن هستم ولی زنها انگار از بعد اجتماعی و فردی تلاش بیشتری در زندگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه خوشنویسی در زندگی شخصی من خیلی تأثیر داشت و رشدم داد، اظهار کرد: من به عنوان یک عضو کوچک جامعه هنری تمام تلاشم را کرده‌ام که دِینم را به این هنر ادا بکنم و به هر طریقی که توانستم در این وادی فعالیت داشته‌ام. نمایشگاه مختلفی را برگزار کردم و همزمان با وجود شرایط بسیار سخت در مدارس نیز تدریس داشته‌ام.
«محبوبی اصل» خاطر نشان کرد: هر کدام از ما که انتخاب کرده‌ایم وارد جامعه هنری شویم اگر وظیفه خود را به درستی انجام بدهیم، می‌توانیم تأثیرگذار باشیم! ضمن اینکه هنر خوشنویسی علیرغم اینکه یک هنر فاخر ایرانی است، می‌تواند تأثیرگذارترین پیام‌ها را هم به مخاطب منتقل کند. در حقیقت با ارزانترین ابزار خودکار و برگه می‌تواند مفاهیم بزرگ و اصیل را منتقل کند و زندگی افراد را تغییر بدهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا