علم و فناوری

 معلمان یکی از مهم ترین ارکان خیرین در سیستم آموزش و پرورش هستند

 معلمان یکی از مهم ترین ارکان خیرین در سیستم آموزش و پرورش هستند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، علی اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان با تبریک فرارسیدن هفته معلم گفت : بر ما وظیفه است که در طول سال همواره تکریم مقام والای معلمی را داشته باشیم اما این هفته فرصت مناسبی است که بیشتر به این امر توجه کنیم .
وی ادامه داد : در تمامی کشورها ، تعلیم و تربیت با محوریت معلم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک تکلیف دینی، یک نگاه ویژه به حوزه آموزش و پرورش دارد .
اسماعیلی با اشاره به نقش معلمان در جریان انقلاب اسلامی و به ثمر رساندن و رشد و شکوفایی آن ابراز داشت : در دوران دفاع مقدس از استان زنجان ۴۹ فرهنگی و ۵۱۲ دانش آموز و نوجوان در راستای دفاع از ارزش های اسلامی و کشور به شهادت نائل شده اند .
اسماعیلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد : معلمان ستون های اصلی تمدن سازی معرفی می شوند و انسان امانت اوست و آینده ساز است ، تربیت دینی و اخلاقی و تمدن سازی اسلامی را می توان از وظایف خطیر برای معلمان متصور شد ‌و دغدغه معلمی نیز همواره در راستای رشد و تعالی دانش آموزان است .
مدیر کل آموزش و پرورش ابراز داشت : معلمان در کنار سایر خیرین از مهم ترین ارکان خیرین در سیستم آموزش و پرورش هستند و معلم به عنوان عنصر اصلی تعلیم و تربیت نیازمند یاری تمامی اضلاع تربیتی است .
وی با اشاره به شرایط سخت کار معلمان به ویژه در دوران کرونا ، بر تعامل سازنده خانه و مدرسه تاکید کرد و گفت : تاثیر خانواده در خروجی آموزش و پرورش بسیار مهم است و اولیا نقش سازنده تری در حوزه تعلیم و تربیت بر عهده گیرند .
اسماعیلی ، اهم برنامه های آموزش و پرورش در سطح استان را یادآور شد تصریح کرد : در سطح شهر زنجان و شهرستان خداینده و ابهر با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که امیدواریم با همکاری تمامی مسئولین ذی ربط، برای سه سال آینده بخش عمده ای از نیاز فضای آموزشی را برطرف نماییم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا