اخبار ویژهدین و مذهب

اجرای طرح ملی «مسطورا» از ماه رمضان در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از اجرای طرح ملی «مسطورا» در استان، همزمان با سراسر کشور از ماه رمضان خبر داد.
بهزاد طارمی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اعلام این خبر گفت : گفتمان‌سازی و رواج مفاهیم قرآنی در زندگی آحاد مرد را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: طرح ملی مسطور یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه، تبدیل شود.
وی افزود: با اجرای این طرح ۳ ساله، نقش و اثرات قرآن در زندگی به عینه ساری وجاری خواهد شد و انگونه که توقع داریم رفتار مطابق با دستورات قرآن، نهادینه خواهد شد.
طارمی با اشاره به اینکه این طرح از ماه‌رمضان آغاز خواهد شد، بیان کرد: برای اجرای این طرح در کنار جریان‌های مردمی، از ظرفیت همه دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای طرح ویژه فرهنگی عملیات ماه رمضان با عنوان زندگی با آیه‌ها «مسطورا» اضافه کرد: برای این طرح تبلیغات محیطی و استفاده از بستر فضای مجازی در دستور کار است و شرایط آموزش و حفظ برای گروه‌های مختلف مردم اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان کرد: محور این طرح آیاتی است که روی مسائل اعتقادی مردم تاکید دارد و در زندگی انسان دخیل است و با طرح کلی اندیشه‌های اسلامی مطابقت دارد
وی با بیان اینکه طرح مسطورا به ما یاد می‌دهد که چگونه با آیات زندگی کنیم، از طراحی چهار گام برای اجرای عملیات ماه رمضان خبر داد و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا طرح مسطورا یا زندگی با آیه‌های قرآن اطلاع رسانی شود و به گوش همگان برسد.
طارمی افزود: در قالب طرح مسطورا ۱۵۰ آیه از کلام الله مجید در مدت سه سال در جامعه گفتمان سازی خواهد شد و هر سال ۵۰ فراز از آیات قرآن در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن، انتخاب شده است.
وی تاکید کرد: تولید کلیپ‌هایی در زمینه آموزش، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان، ویژه برنامه‌های فرهنگی توسط گروهای رسانه ای در محور این فرازها انجام می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: برای ثبت‌نام در این طرح، پایگاه اطلاع رسانی طراحی شده که تمامی تولیدات تبیینی پیرامون طرح در آن نیز بارگذاری شده است. اهدای جوایز کشوری و استانی برای شرکت‌کنندگان در این طرح از جمله مواردی بود که طارمی به آن اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام در این پایگاه اینترنتی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شروع می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا