فرهنگ و هنراخبار ویژه

آغاز مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه در حسینیه اعظم زنجان

آغاز مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه در حسینیه اعظم زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: مسابقات در طول دو روز و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود که بانوان در روز ۲۵ شهریورماه و آقایان در روز جمعه، ۲۶ شهریورماه در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل و دعاخوانی به رقابت می‌پردازند و رشته اذان نیز فقط در بخش آقایان تعیین شده است.

بیات افزود: مسابقات قرآن افراد بالای ۱۸ در همه شهرستان‌های استان برگزار شد و سه نفر نخست به مرحله استانی راه یافتند.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: نفرات اول مرحله استانی نیز جواز حضور در مسابقات کشوری را کسب می‌کنند که این مرحله نیز مهر یا آبان برگزار می‌شود که نحوه برگزاری آن متعاقبا اعلام می‌شود.

این مسئول با اشاره اینکه در همه رشته‌ها شرکت‌کننده داشتیم، تصریح کرد: در رشته همخوانی و همسرایی به دلیل ثبت‌نام یک گروه، مسابقات شهرستانی برگزار نشد و فقط در مرحله استانی همسرایی می‌کنند.

بیات یادآور شد: مسابقات تفسیر قرآن نیز مرحله شهرستانی نداشت و در یک مقطع زمانی در هر استان به شکل مجازی برگزار شد. منابع رشته تفسیر، سوره نور از تفسیر نمونه است و با اعلام زمان مرحله کشوری آن مسابقات هم به شیوه مجازی برگزار خواهد شد.

گفتنی است، مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه صبح امروز، ۲۵ شهریورماه در حسینیه اعظم زنجان آغاز شد.

در این مسابقات بیش از ۱۲۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که ۶۴ نفر از آنان بانوان و ۵۷ نفر آقایان هستند که در طول ۲ روز به رقابت می‌پردازند و روز جمعه ۲۶ شهریورماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان آیین اختتامیه و اعطای جوایز به برگزیدگان برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا