علم و فناوری

اجرای پروژه فیبر نوری منازل FTTH در فاز ۶ گلشهر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مهندس شبستانی مدیر مخابرات منطقه زنجان به همراه مهندس صحافی مدیر شبکه از اجرای پروژه فیبر نوری منطقه فاز ۶ گلشهر بازدید و از نزدیک، روند پیشرفت اقدامات پروژه، نواقص و مشکلات را بررسی نمود.
مدیر مخابرات منطقه زنجان در این بازدید اظهار داشت: در راستای توسعه ارتباطات فیبرنوری و بهره‌مندی مشتریان منطقه فاز ۶ گلشهر، عملیات اجرایی توسعه فیبر نوری منازل FTTH، با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال آغاز شده است.
وی ادامه داد: با اجرای کامل این طرح به ۸۵۰ خانوار این منطقه تلفن و اینترنت FTTH بر بستری فیبر نوری واگذار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد : به منظور بستر سازی شبکه‌های ارتباطی و بهبود کیفیت شبکه‌های مخابراتی در حوزه ارتباطات، اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است. و با توجه به ظرفیتی که در سطح استان وجود دارد،در تلاش هستیم با اجرای طرح های فیبر نوری کیفیت شبکه های ارتباطی استان را بهبود بخشیم.
مدیر مخابرات منطقه زنجان به “طرح نهضت جهادی مخابرات ایران ” موسوم به “نجما” اشاره کرد و گفت: طرح جهادی فیبر نوری در سطح کشور برای توسعه شبکه فیبرنوری در حال انجام است. این پروژه در سطح مراکز روستایی و روستاهایی که فاقد امکانات ارتباطی و مخابراتی هستند و همچنین در بخشی از شهرها که دارای شبکه فرسوده مسی می‌باشند و در شهرک‌های جدید التاسیس و مراکز صنعتی و تجاری انجام می‌شود.
وی افزود : در حال حاضر اینترنت بر بستر فیبرنوری برای مشترکین خانگی با سرعت ۵۰ مگابیت بر ثانیه واگذار می‌گردد که سرعت پایداری بوده و تا ۳۰۰ مگابیت قابل افزایش می‌باشد.
مهندس شبستانی در جریان این بازدید، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‏های همکاران شبکه و حفاری، بر تسریع اتمام پروژه های در دست اجرا تاکید و به پاسخگویی به موقع خواسته ها و انتظارت مردم تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا