اقتصاداخبار ویژه

اعطای ۲۶۰میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای ساخت مسکن محرومین

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران به اعطای تسهیلات بلاعوض در قالب تفاهم نامه مشترک بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان به متقاضیان محروم روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اشاره کرد و گفت: در قالب این تفاهم نامه ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای این متقاضیان پرداخت شده است.
رضا خواجه ای با اشاره به اینکه، سهیمه استان زنجان از تفاهم نامه ۲۰ هزار واحد مسکن محرومین، ساخت ۵۲۰ واحد برای این اقشار بوده است، افزود: برای هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض ، ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد رایگان اختصاص یافت.
وی از احداث و بهره برداری از ۱۶۸ واحد مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول روستایی با همکاری حساب ۱۰۰ امام (ره)، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: میزان کمک های بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی در دو سال گذشته، ۱۸۲ فقره به مبلغ ۱۸۱۶۰ میلیون ریال می باشد.
مدیرکل بنیاد مسکن در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه، از مجموع ۹۲۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲۰۰۰ واحد مسکونی معادل ۵۶ درصد در سطح استان مقاوم سازی شده است، تصریح کرد: با توجه به وقوع حوادثی مانند سیل، زلزله و یا سایر بلایای طبیعی لازم است که مقاوم سازی به عنوان یک امر مهم در دستور کار قرار گیرد که برنامه ریزی شده تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای روستایی در استان مقاوم سازی شوند.
خواجه ای تاکید کرد: جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار آید.
وی با اشاره به اینکه، این نهاد در احداث مسکن مقاوم روستایی، جزء رتبه های برتر بوده ، اظهار کرد: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا