اقتصاداخبار ویژه

پرداخت تسهیلات بنگاه محور به تالارهایپ آسیب دیده از کرونا

پرداخت تسهیلات بنگاه محور به تالارهایپ آسیب دیده از کرونا

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،امیر ارجمند اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای سیاست های بانک مرکزی مبنی بر حمایت از مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده مشمول حمایت های اقتصادی سال ۱۴۰۰″ و مسئولیت اجتماعی بانک در قالب دستورالعمل پرداخت تسهیلات بنگاه محور به تالارهای پذیرایی آسیب دیده از بیماری کرونا صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل مهلت مجاز ثبت نام متقاضیان مشمول این دستورالعمل در سامانه کارا تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ خواهد بود. این تسهیلات در قالب عقد مرابحه عام به صورت یک مرحله ای، با نرخ ۱۲ درصد و اقساط ۲۴ ماهه و تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ پرداخت می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان عنوان کرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ۱۴۰۰ هستند.

ارجمند افزود: اشخاصی که قبل از ابلاغ این دستورالعمل از تسهیلات مشاغل و رسته های آسیب دیده از کرونا استفاده نموده اند، چنانچه مجداً تقاضای اخذ تسهیلات را داشته باشند مابه التفاوت تسهیلات درخواستی پرداخت می شود. همچنین پرداخت این تسهیلات از محدودیت های متعارف در تسهیلات بانکی از جمله بدهی غیرجاری متقاضی و ذی نفعان و چک های برگشتی متقاضیان و ذی نعفعان مستثنی است و مشمول محدودیت های مقرر در ماده (۵) مکرر قانون صدور چک نبوده و به عنوان مستثنیات دین تلقی می شود.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان پیشتر نیز در جهت حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، انواع تسهیلات را در قالب طرح های مختلف به مشاغل اعلامی از سوی بانک مرکزی پرداخت و اقساط تسهیلات آنان را نیز بر اساس ضوابط ابلاغی، مشمول امهال کرده بود.

گفتنی است، مبلغ تسهیلات استحقاقی دارندگان تالارهای پذیرایی به شرح ذیل است:

گروه یک: سقف مبلغ تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی برای مساحت تا ۲۰۰ متر مربع (فضای سالن) / مساحت برای تا ۴۰۰ متر مربع (باغ تالار)

گروه دو: سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون تومانی برای مساحت ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع (فضای سالن) / مساحت برای بازه ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ متر مربع (باغ تالار)،

گروه سه: سقف مبلغ ۴۵۰ میلیون تومانی برای مساحت ۵۰۰ متر مربع و بیشتر(فضای سالن) / مساحت بازه ۱۰۰۰ متر مربع و بیشتر(باغ تالار)، ­در خصوص فضای سالن و یا باغ تالار صرفاً یکی از این دو ملاک محاسبه قرار می‌گیرد . ۱۲ درصد سود و ۲۰ ماه قسط. تسهیلات این دستورالعمل طی عقد مرابحه عام به صورت یک مرحله‌ای با نرخ ۱۲ درصد و اقساط ۲۰ ماهه پرداخت می‌شود. مدت سه ماه نیز برای بازپرداخت قسط اول این تسهیلات پس از اخذ آن، تنفس محاسبه و اعمال خواهد شد که مجموعاً دوره اقساط ۲۲ ماه خواهد بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا