علم و فناوری

تجهیز تمامی ناوگان تحت پوشش به سیستم ردیاب

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مسئول واحد ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان، از تجهیز تمامی ناوگان‌های برون‌مرزی فعال در حمل ونقل بار و مسافر این استان به سامانه هوشمند پایش ناوگان خبر داد.
علی اصغر عباسی از تجهیز تمامی ناوگان حمل و نقل بین‌المللی این استان به فناوری‌های نوین ردیابی هوشمند خبر داد و افزود: از مزایای این سامانه می‌توان به مدیریت بهینه رانندگان و ناوگان، کاهش خطرپذیری، افزایش ایمنی سفرهای درون و برون مرزی و امکان راستی‌آزمایی مسیرهای مجاز تردد و توقف براساس شرایط حمل و نقل بین‌المللی اشاره کرد که در نهایت موجب افزایش رضایت عمومی می‌شود.
وی اظهار داشت: در صورت وقوع حادثه با توجه به ارسال اطلاعات آنلاین محل فعلی خودرو از طریق ردیاب، نزدیک‌ترین خودرو به محل حادثه اعزام و سرویس‌دهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر می‌شود.
وی ۱۳۸ مورد کنترل ناوگان از طریق گشت‌های جاده‌ای، نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و صدور ۳۰۹ مورد مجوز حمل ناوگان خارجی(صادرات) و ۹ مورد نوسازی و تعویض تابلوهای مستهلک مسیر ترانزیتی استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته طی ۵ ماهه نخست سال توسط اداره (ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی) برشمرد.
مسئول واحد ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان تصریح کرد: همزمان با تجهیز ناوگان به سیستم ردیاب‌، جلسه با کلیه مدیران شرکت‌های کالا و مسافر استان و رانندگان تحت پوشش با نمایندگان گمرکی شرکت‌های بین‌المللی شمالغرب و نماینده پلیس راه استان و برگزاری کلاس‌های آموزشی در اجرای طرح پایش هوشمند تردد ناوگان برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا