اخبار ویژهعلم و فناوری

زمین علم و فناوری، در تصرف عدوانی قرار دارد!

با پیگیری های خبرگزاری ها از گزارش ارائه شده پارک علم و فناوری استان زنجان در خصوص افتتاح کارخانه نوآوری، خبرها حاکی از آن است که زمین هبه شده در تصرف عدوانی قرار دارد و همین موضوع سبب شد تا کلنگ زنی کارخانه نوآوری استان همراه با تاخیر باشد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری استان زنجان، در پی پاسخ ارائه شده توسط روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری استان زنجان به خبرگزاری های استان، مبنی بر افتتاح کارخانه نوآوری در هفته دولت لحاظ شد: متاسفانه زمین هبه شده توسط خیر محترم (شرکت ایران رادیاتور) در تصرف عدوانی همشهری محترمی قرار دارد که همچنان محل را تحویل پارک نکرده است. در پیگیری های مکرر هم ایشان حاضر به تخلیه و تحویل محل فوق نشده اند و نمی توان عملیات ساخت را شروع کرد.
روابط عمومی پارک اذعان کرد: سند قطعی این ملک در مالکیت پارک استان است و علی رغم پیگیری های مسئولین محترم استانی، قضایی و انتظامی تا کنون، زمین متعلق به فعالیت شرکت های فناور و دانش بنیان، در چرخه بازسازی و توانمند سازی اکوسیستم فناوری قرار داده نشده است.
وی افزود: پارک استان پس از سال ها پیگیری توانسته یک قطعه زمین نیم هکتاری را برای توسعه اکوسیستم تهیه نماید که متاسفانه این امر هم سبب کندی در توسعه رشد اقتصادی شده و هر روز دیر کرد این امر می تواند در بخش فناوری و نوآوری ما را با چالش های بیشتری مواجه نماید. ملک مذکور در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۶ به پارک علم و فناوری با هدف کمک به جوانان فناور هبه شده است.
فربودی گفت: متاسفانه در همین چند ماه اخیر که اقدام به سرکشی و تحویل محل فوق (زمین نیم هکتاری در جاده قدیم زنجان تبریز) شده است، شاهد سرقت های ستون های سوله و همچنین اقداماتی همچون گودبرداری، انتقال مواد معدنی بوده ایم و موارد را نیز با مراجع قانونی در میان گذاشته شده است و ما نگران این امر هستیم بودجه ای که برای تجهیز در نظر گرفته شده بود حال باید صرف بازسازی، استحکام و رفع عیوب ایجاد شده شود و در حوزه کسب و کار فناورانه در استان، عقب گرد خواهیم داشت.
روابط عمومی پارک ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود در زمین هبه شده مطرح کرد: از مقامات قضایی و مسئولین استانی خواهشمند هستیم تا نسبت به این مهم توجه ویژه داشته و پارک، شرکت های فناور و دانش بنیان را جهت رسیدن به حق خود یاری نمایند. در حال حاضر پارک علم و فناوری استان با مشکل جدی کمبود فضا برای اختصاص به فناوران و نوآوران روبه رو است و تعداد دست کم ۴۵ شرکت و واحد فنآور در صف انتظار مکان مناسب برای آغاز فعالیت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا