اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

برنامه های صدا و سیمای زنجان در رثـای شهیدراه علم دکتر مجیدشهریاری

در آستانه سالـروز شهادت مظلومانه شهید راه علم و دانش، دکتر مجید شهریاری صداوسیمای استان زنجان برنامه های ویژه ای را آماده پخش کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، صدا و سیمای استان زنجان در سالگرد شهادت دانشمند هسته ای شهید دکتر مجید شهریاری با هماهنگی و همکاری نهادهای فرهنگی استان رویداد فرهنگی هنری شهریاران را روز ۸ آذر از ساعت ۹ الی ۱۸ در محل مجموعه شهرداری زنجان با حضور هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری برگزار خواهد کرد . در این ویژه برنامه با حضور کارشناسان، هنرمندان، مسئولین استانی ، خانواده شهید شهریاری به ابعاد شخصیتی دکتر شهریاری ، نقش رژیم اشغالگر قدس در ترور وی پرداخت خواهد شد.
گفتنی است، طبق هماهنگی بعمل آمده، در خلال این برنامه ارتباط زنده با شبکه های مختلف سراسری و استانی برقرار می شود.
پخش سریال صبح آخرین روز ( ویژه شهادت شهید شهریاری از اول آذرماه)، پخش مستند مجید فرزند ایران از ۷ آذرماه و پرداخت ویژه به موضوع در برنامه های روتین مانند زنجانا سلام، ائویم وگئجه لر در قالب دعوت از خانواده شهید ، دوستان و همدوره های شهید از دیگر تمهیدات معاونت سیما می باشد.
شبکه استانی صدا در قالب ویژه برنامه فرزند ایران، با حضور دکتر بازرگان رئیس دانشگـاه زنجـان دوست و همکلاسی شهید شهریاری به بررسی ابعاد شخصیتی آن شهید بزرگوار می پردازد.
گفتگو با خانواده شهید شهریاری، گزارش مردمی، معرفی کتاب زندگینامه شهید شهریاری. نوشته زینعلی ، معرفی دستاوردهای علمی شهید شهریاری و نمایش از دیگر آیتم های این ویژه برنامه است.
فرزند ایران چهارشنبه مصادف با سالروز شهادت دکتر شهریاری ازساعت:۱۰ الی ۱۰:۵۵ از رادیو زنجان پخش خواهد شد.
همچنین مستندهای میراث مجید و شکوه حماسه، نمایش رادیویی شهریاران را چه شد، سریال رادیویی ۵ قسمتی از اینجا تا بهشت و نمایش رادیویی یک روایت ساده در این ایام پخش می شود.
معاونت اطلاعات و اخبار هم با تولید گزارش ویژه خبری، پوشش مراسم مرتبط و گفتگوی ویژه خبری شبکه اشراق به استقبال این مناسبت خواهد رفت.
واحد شعر، سرود و موسیقی هم با تولید و انتشار سرود ایران اوغلی شهریـاری، در ساختار ارکسترال با شعر، تنظیم و صدای التفات داود بیگی بمدت۴ دقیقه یاد آن شهید والامقام را گرامی می دارد.
معاونت فضای مجازی هم با تولید و انتشار موشن‌گرافیک “شهریار علم”، تولید و انتشار موشن گرافیک “بیست درصد”،تولید و انتشار اینفوگرافیک دستاوردهای علم هسته‌ای در ایران، تولید و انتشار پوستر شهید شهریاری، بازنشر مستند مجید فرزند ایران، تبلیغ سریال صبح آخرین روز و انتشار لینک تمامی قسمتهای سریال، بازنشر تولیدات سیما و صدا در خصوص شهید شهریاری و اطلاع‌رسانی ویژه برنامه‌های مرتبط همراه مخاطبان خود خواهد بود.
شایان ذکر است شهید دکتر مجید شهریاری متولد ۱۶آذر۱۳۴۵ در زنجان مدرس دانشگاه، فیزیک‌دان و دانشمند هسته‌ای ایرانی بود، که در آذرماه ۱۳۸۹ توسط ایادی مزدور استعمارترور و به خیل شهداء پیوست.
وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری علوم و تکنولوژی هسته‌ای از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود. شهیدشهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی و از کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران بود که موفق به طراحی فرمول پیشرفته غنای اورانیم جهت بکار گیری در رشته های مختلف صنعتی و پزشکی پیشرفته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا